جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ چهار وظیفه ایمان، احترام، یاری و تبعیت از قرآن برای ما نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده است که کلیدی است و قرآن نتیجه آن را فلاح و رستگاری می داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در مجتمع فرهنگی ثامن الائمه(ع) مشهد با اشاره به بخشی از آیه 157 سوره اعراف که می فرماید: «فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»، ابراز کرد: چهار وظیفه ایمان، احترام، یاری و تبعیت از قران برای ما نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده است که کلیدی است و قرآن نتیجه آن را فلاح و رستگاری می داند.

وی اظهار کرد: هر کسی در هر شغل و جایگاهی باید ببیند چطور می تواند به ایشان خدمت کند. به طور مثال، علامه امینی 30 سال خدمت کرد و الغدیر را نوشت.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به شخصیت امام حسن(ع) پرداخت و اظهار کرد: سه روایت درباره روز شهادت ایشان وجود دارد که آخر صفر معتبر تر و نزدیک ترین نظر می باشد.

وی همچنین خطاب به مسئولان نکته ای را بیان کرد و  یادآور شد: معاویه به امام حسن(ع) نوشت و خواست بداند که وظیفه یک مسئول چیست؟ آن حضرت در پاسخ به این سؤال این گونه فرمودند که آنچه سلیمان به نیروهایش گفته به تو می گویم. سلیمان پنج توصیه (منشور) بیان کرد. اول، ترس از خدا در آشکار و پنهان، دوم، عدالت، سوم، میانه روی و اعتدال،  چهارم، غصب نکردن مال مردم و پنجم، تبذیر و اسراف نکردن.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه نترسیدن از خدا باعث می شود برخی از اتفاقاتی که در کشور می افتد، روی ندهد، درباره عدالت گفت: یک مسئول که عوض می شود همه معاونان تغییر می کنند در حالی که اگر عدالت باشد، ملاک شایسته سالاری است نه اینکه جریان سیاسی، خط و حزب و ... باشد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha