جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 869551
۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
عبدالله باکیده
عبدالله باکیده

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: سینمایی که در آن فیلمسازان ارزشی خانه نشین شده‌اند مایه تاسف است.

عبدالله باکیده کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: عملکرد مدیران سینما متغیر است؛ چون مواقعی بوده که آنها تنها به آثار تجاری توجه کرده‌اند و در مواقع دیگر به آثاری که مفاهیم‌شان ارزشمند بوده است، ولیکن اگر بخواهیم در مجموع عملکرد مدیران سینمایی را قضاوت کنیم نمی‌توانیم نمره خوبی به آنها بدهیم. دلیلم برای این گفته خانه‌نشینی بسیاری از فیلمسازان قدیمی است که به واسطه نبود امکانات سالهاست خانه‌نشین شده‌اند. این اتفاق نیز برای هنر این سرزمین بسیار ناخوشایند است که سرمایه‌هایش نتوانند کار کنند.

 این کارگردان ادامه داد: به هیچ وجه از سخنانم نباید این نکته استنباط شود که با حضور فیلمسازان جوان مخالفت چون اگر جوانان نباشند نشاط و نوآوری به سینما راه  نخواهد یافت ولی این امر نباید دلیلی برای نادیده گرفتن فیلمسازان قدیمی شود.

 کارگردان فیلم «پوتین» در پاسخ به این سوال که چرا فیلمسازان قدیمی خود را با فضای حال سینما هماهنگ نمی‌کنند، اظهار کرد: دلیل کم کاری فیلمسازان قدیمی یک نکته عاشقانه است. آنهم اینکه آنها حاضر نمی‌شود به هر قیمتی کار کند پس می‌بینیم خانه‌نشینی را به کار کردن ترجیح می‌دهند، اما به هر حال عده‌ای نیز وجود دارند به واسطه امرار معاش، مجبور می‌شوند با شرایط روز همراه شوند و کارهایی تولید کنند که شاید به هیچ وجه میل قلبیشان آن فیلم یا اثر نباشد.

 این فیلمساز درباره شرایط ساخت فیلم‌های دینی و دفاع مقدسی چنین توضیح داد:  دقت کنید در چند سال اخیر چند فیلم شاخص تنها در حوزه‌های مورد نظر تولید شده‌اند این امر خود گواه این نکته است که شرایط برای تولید کارهای ارزشی به شکلی صحیح مهیا نیست پس یا تعداد کارها پایین می‌آید یا اینکه آثار بی‌کیفیت با پوسته و ظاهر دینی و دفاع مقدسی روانه اکران می شود.

 این کارگردان در پایان تاکید کرد: آنجایی باید برای سینما افسوس خورد که فیلمساز دینی و انقلابی است به خاطر مهیا نبودن شرایط ساخت مجبور به ساخت کارهای سطحی می‌شوند برای این امر هم نباید سینماگر را سرزنش کرد چون فیلمسازی شغل او است، زیرا  اگر کار نکند در تامین نیازهای خانواده‌اش ناتوان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha