جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی فیوضی
مهدی فیوضی

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: دردی که من هم اکنون در سینما می‌بینیم نشأت گرفته از بی‌بصیرتی مدیران سینماست.

مهدی فیوضی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: متاسفانه شرایط برای کار کردن فیلمسازان انقلابی به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است، دلیل این اتفاق نیز بی‌بصیرتی و ناآگاهی مدیران فعلی سینماست که باعث شده بچه‌های انقلابی پشت درهای سینما متوقف شوند این موضوع تنها مختص به سینما نیست، بلکه در تلویزیون هم چنین شرایطی وجود دارد.

وی افزود: به نظرم دلیل بی‌بصیرتی مدیران سینما و تلویزیون را به دو گونه می‌توان توصیف کرد یا این‌که ناآگاهی باعث بی‌بصیرتی آنها شده است یا این‌که این عمل آنها از روی عناد است که دشمن آن را طرح‌ریزی کرده است.

 کارگردان فیلم «نفوذی» بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها درباره نفوذ تذکر داده‌اند. این نفوذ تنها به جامعه خلاصه نمی‌شود، بلکه پله اول آن مسئولان هستند. برای همین دشمن با وقت و سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد ذهن مسئولان را همراه و همسو با اهداف خود می‌کند تا به واسطه این امر، مدیران کارهایی انجام دهند که مورد پسند دشمنان نظام است.

فیوضی در پاسخ به این سوال که رسالت فیلمسازان انقلابی در شرایط موجود چیست؟ گفت: نباید عملکرد مسئولان سینماگران انقلابی را ناامید کند، بلکه آنها باید با جدیت کار خود را انجام دهد یعنی بنویسند، تحقیق کنند، و فیلم بسازند، البته می‌دانم در چنین فضایی کار کردن برای آنها خیلی سخت است، اما اجر فیلمسازی دینی و انقلابی در چنین شرایطی بیش از دیگر زمان‌هاست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سنگر را در مقابل دشمن خالی بگذاریم سینمای ما پایگاهی برای تبلیغ آرمانهای غرب خواهد شد و این فاجعه است که بچه‌های انقلابی سینما باید جلوی آن را بگیرند.

 فیوضی در پایان گفت: نهادهای دینی و انقلابی باید در امر تولید فیلم‌های ورزشی مشارکت کنند چون بسیاری از بخش‌هایی که در سینما وجود دارند علاقه ندارند چنین آثاری تولید شود پس  اگر نهادهای انقلابی نخواهند در این حوزه مشارکت داشته باشد باید از چه بخش‌هایی توقع همکاری و سرمایه گذاری داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha