پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: نمایندگان حاضر در این دوره مجلس بد عمل کردند و با وجود حمایت از رهبری به صورت لسانی، اما گاهی در عمل خلاف آن را ثابت کردند و با وجود صحبت های رهبر معظم انقلاب در زمینه برخی لوایح ،اکثریت مجلس بر خلاف نظر رهبری به آنها رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، انجام عزاداری و تبلیغ در ایام محرم و صفر را تزریق خون جدیدی به جسم و روح اسلام ناب عنوان کرد و گفت: امروز در آخرین روز از ماه صفر باید از روحانیون عزیزی که جوانی خودشان را وقف تبلیغ دین خدا کرده اند تقدیر و تشکر کنیم.

مدیر حوزه علمیه همدان با پیشنهاد به خانواده ها برای حضور فرزندانشان در حوزه های علمیه برای دفاع از اسلام، ابراز داشت: امروز دین خدا به سربازان جوانی احتیاج دارد که خوش استعداد و پا به رکاب باشند و در راه انقلاب آماده و جان بر کف باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم امتی داریم که با عشق و علاقه خود را به حرم اباعبدالله(ع) می رسانند، اما یاری کردن دین خدا تنها در سینه زدن و حضور در عزاداری ها نیست، بلکه امروز انقلاب نیازدارد تا راه خود را با قدرت ادامه دهد.

در طول چهل سال حوزه پیشتاز همه عرصه ها بوده است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به حضور نیروهای جوان تاکید داشتند، اظهار داشت: حوزه دارای نیروهای جان بر کف و انقلابی بسیاری است و شاهد آن هم در طول این چهل سال پیشتازی این قشر در مسایل دینی و فرهنگی و جهاد و شهادت و دفاع از حرم می باشد.

وی با بیان این که در ساخت پروژه های حوزه های استان ۱۰ سال است که به دلیل کم شدن کمک های دولتی معطل شده ایم، یادآور شد: انبیا آمدند تا انسان تربیت کنند ما نیز به پیروی از انبیا این راه را ادامه خواهیم داد.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) هنرمندانه انسان هایی را تربیت کرد که استقامت و پایداری را از خود ایشان به خوبی یاد گرفته بودند و امروز نیازمند آنیم که همان را ادامه دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت زیر بنای فکری در انقلاب اسلامی، بیان داشت:  اگر زیر بنای فکری انقلاب توسط حوزه ها تقویت نمی شوذ امروز انقلاب به ضعف کشیده می شد.

مدیر حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: امام  خمینی در سال های اول مسئله ولایت فقیه را به صورت مستقیم اجرا نکرد، بلکه باتدریس آن زمینه ساز تثبیت این اصل در جمع های مختلفی همچون جامعه مدرسین شد.

وی در ادامه انتخابات اسفند ماه را بسیار حساس خواند و گفت: نمایندگان حاضر در این دوره مجلس بد عمل کردند و با وجود حمایت از رهبری به صورت لسانی، اما گاهی در عمل خلاف آن را ثابت کردند  و  با وجود صحبت های رهبر معظم انقلاب در زمینه برخی لوایح ،اکثریت مجلس بر خلاف نظر رهبری به آنها رای مثبت دادند.

گلابه از نبود شفافیت در آرای نمایندگان

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه مردم باید کاندیداها و نمایندگان را به خوبی بشناسند، یادآور شد: در دیدار هایی که با برخی از این افراد داریم  بسیار خوب صحبت می کنند، اما هیچ گاه حاضر نیستند به صورت شفاف رای خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه امروز مملکت اسلامی همانند خورشید می درخشد، اظهار داشت: مگر مصر و لیبی انقلاب نکردند؟ چرا به نتیجه نرسیدند؟ علت را باید در وجود امامت جستجو کرد، چرا که این امامت و درزمان غیبت رهبریت است که انقلاب را حفظ کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، مراقب باشیم در تمامی ارگان ها،حفاظت از ولایت فقیه را در راس امور بدانند، گفت: نمازی نماز است که در خط مبارزه با استکبار باشد همانند نماز های جمعه ای که در ایران اسلامی برگزار می شود، نه نماز هایی که درتقویت طاغوت زمان است همانند نماز جمعه هایی که در عربستان سعودی برگزار می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهم ترین وظیفه حوزه را حفظ زیر بنای فکری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه باید همیشه پیشگام باشد، چرا که ما باید چراغ هدایت را روشن نگه داریم تا امت اسلامی به دنبال آن حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه همدان تاکید کرد: اگر مراجع و روحانیت در مسئله انقلاب پیشتاز نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید و لذا ما تا زنده هستیم وظیفه داریم تا برای دفاع از دین خدا ایستادگی کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی، مراقبت از سرمایه های معنوی دو ماه محرم وصفر را مهم خواندو گفت: برای فردی که دو ماه عزادار حسین(ع) بوده است، زیبنده نیست که فردای عزاداری ها معصیتی را که قبلا انجام می داده را دوباره انجام دهد و لذا نیازمند یک تجدید نظر عملی هستیم.

وی امر به معروف را مختص روحانیت ندانست و گفت: اگر مجلس عروسی که مختلط است برگزار می شود حضور عزادار حسین (ع) صحیح نسیت و باید بگویید به دلیل این کار حرام که مورد رضایت امام حسین(ع) نیست، من در آن مراسم حاضر نمی شوم و نگوییم که بیمار هستم و گرفتاری دارم.

آیت الله گنبدی افتخار حوزه های علمیه بود

وی در ادامه، مرحوم آیت الله لطیفی گنبدی را افتخار حوزه های علمیه  دانست و یادآور شد: آیت الله گنبدی در تمام طول عمر خود الگویی برای طلاب بود که در زمینه رعایت تقوا و زهد پیشگام و نمونه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha