جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امام رضا (ع) در قالب هشت بند همه مراحل سیر و سلوک، اخلاق، عرفان، توحید و کلام را در این منشور به حضرت عبدالعظیم ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امام رضا (ع)، به تبیین سبک و سیره و بینش رضوی پرداخت.

وی به بیان روایتی از امام رضا (ع) پرداخت و با بیان این‌که این روایت سفارش و منشور رضوی و خطاب به حضرت عبدالعظیم (ع) است، افزود: امام رضا (ع) در قالب هشت بند همه مراحل سیر و سلوک، اخلاق، عرفان، توحید و کلام را در این منشور به حضرت عبدالعظیم ارائه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که در این منشور آمده است که مدل زندگی‌تان را طوری قرار بدهید که شیطان به آن طمع نکند، اضافه کرد: درواقع بایستی راه‌های ورود شیطان را ببندید و اجازه طماعی را به شیطان ندهید.

وی ادامه داد: دومین سخن این منشور این است که در کاری که بر عهده شما نهاده می‌شود آن کار را محکم انجام دهید و امانت‌هایی را که در اختیار دارید حقشان را ادا کنید و فراز سوم هم این است که تا ضرورتی ایجاد نشده است سخنی بر زبانتان جاری نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر فضا، فضای مجادله شد، ترک جدال کنید و این ترک برای بحث و جدال‌هایی است که عاقبت ندارد.

وی افزود: در فراز چهارم این منشور آمده است که مواظب یکدیگر باشید چراکه این کار موجب جذب حداکثری می‌شود و این شامل شرایطی می‌شود که برخی را ما در همین زمانه رها کردیم که یا از گردونه انقلاب خارج و یا بی‌تفاوت شدند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این‌که در همین راستا از یکدیگر احوالپرسی کنید، بیان کرد: نشست‌ها و گروه‌های خودمانی داشته باشید.

وی با بیان این‌که درصدد خراب کردن یکدیگر نباشید، اظهار کرد: به دنبال نقاط ضعف و مچ‌گیری از هم نباشید چراکه افرادی که این‌گونه رفتار می‌کنند و به دنبال ضایع کردن و دیگران و حاکمیت خودشان و محکومیت بقیه هستند در دنیا به بدترین حالت گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بایستی اطرافیان را متوجه کرد که خدا نیکوکاران شما را می‌آمرزد و از سر تقصیرات گناهکاران شما هم می‌گذرد مگر کسانی که شرک بورزند و دوستداران اهل بیت (ع) را اذیت کنند.

وی ادامه داد: اگر این‌گونه افراد توبه نکنند خداوند روح ایمان را از دلشان خارج می‌کند و از طرفی از ولایت علی بن موسی‌الرضا (ع) هم خارج می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بینش امام رضا (ع) نگاه جامع دینی است و این نگاه حضرت به جامعه مسلمین است و باید توجه کرد که چند درصد از ما از این مدل پیروی می‌کنیم و نگاهمان به زیردستان و بالادستان به نگاه رضوی نزدیک‌تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha