پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام رضا (ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: شخصیت علمی و اخلاقی امام رضا (ع) در زمان حضورشان در خراسان به نوعی فرصت مغتمنی برای دانشمندان آن دیار بود که از علوم بی انتهای آن حضرت بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی، شامگاه امروز در مراسم عزای سالروز شهادت امام رضا علیه السلام که در حوزه علمیه کردستان برگزار شد، به برخی از خصوصیات و ویژگی ها امام هشتم اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا (ع) به عنوان انسانی کامل و خلیفه ‌الله زمان ‌شان بودند و همواره برای هدایت و راهنمایی بندگان خداوند تلاش می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مردم زمانحضرت برای انجام امور و حل مشکلاتشان به ایشان رجوع می کردند، گفت: زمانی که مأمون عباسی از جایگاه و نفوذ امام رضا (ع) در میان مردم باخبر شد، ایشان را از مدینه به طوس فراخواند تا از فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام جلوگیری کند، با این وجود بازهم امام رضا(ع) در خراسان از وظایف خود کوتاهی نکردند و همواره مراد و راهنمای مردم بودند.

استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: مامون برای تخریب چهره امام رضا علیه السلام در افکار عمومی تلاش های بسیاری کرد، ولی هربار شکست خورد و روز به روز اقبال جامعه به حضرت را بیشتر می کرد.

وی در پایان  گفت: شخصیت علمی و اخلاقی امام رضا (ع) در زمان حضورشان در خراسان به نوعی فرصت مغتمنی برای دانشمندان آن دیار بود که از علوم بی انتهای آن حضرت بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha