شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: هنوز حقایق قرآن آن چنان که باید فهمیده نشده است و متاسفانه آن قدر گرفتار حاشیه ها شده ایم که متن اصلی را فراموش کرده ایم و به همین دلیل باید از پیشگاه قرآن کریم عذر خواهی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی‌، شب گذشته در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در همدان با بیان این که بشر از اول به دنبال سعادت بوده است، اظهار داشت: حضرت آدم در بهشت به خیال و آرزوی رسیدن به سعادت به سمت درخت ممنوعه حرکت کرد.

وی افزود: سعادت را باید گمشده همیشگی بشر نامید، چرا که انسان با هر مکتب و اندیشه و تفکری به دنبال آن بوده است که به سعادت دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که بشر از ابتدا  خلقت بدون اتصال به وحی به سعادت نرسیده است، ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) راه رسیدن بشر به سعادت را چنگ زدن به ریسمان الهی معرفی می کردند و قرآن همان ریسمان الهی است که  اهل زمین با چنگ زدن به آن می توانند به سعادت برسند.

وی یادآور شد: اگر جان آدمی سالم مانده باشد، خواندن و شنیدن متن عربی قرآن بر جان آدمی می نشیند و حتی اگر ترجمه هم شود آن عبارت عربی بیشتر بر جان انسان می نشیند.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که کلمه الله پایانی ندارد، خاطر نشان کرد: عالم تکوین مظهر کلمه الله و غیر منتاهی است و بنا بر منابع شیعه و سنی این آموزه های قران است که حقایقش پایانی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم عظمت یک استاد را بسنجیم به آثار علمی او نگاه می کنیم، حال قرآن که محل تجلی خدا است و این اثر غیر متناهی از آن مبدا غیر متناهی صادر شده، سؤال این است که چه مقدار برای غوطه ور شدن در این دریای بی کران وقت گذاشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که با وجود همه این جلسات باز هم پیامبر در قیامت شکایت می کند که قرآن مهجور است، ابراز داشت: درجات رشد آدمی به اندازه آیات قرآن است اما این خواندن قرآن مقدمه ای برای این است که انسان رشد پیدا کند وحقایق بر جان او بنشیند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: خداوند قرآن را نفرستاده است که فقط بخوانیم و در ظاهر لذت ببریم، بلکه این آیات امده اند تا از بشر دستگیری کنند .

وی، وجود آسیب های اجتماعی را به دلیل عدم توجه به قران دانست و گفت: همه این کار ها تنها شروع کار است و ما هنوز به سمت شهر عشق قران کریم حرکت نکرده ایم و زمانی متوجه حقیقت آن می شویم که حضرت ولی عصر(عج) ظهور می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: هنوز حقایق قرآن آن چنان که باید فهمیده نشده است و متاسفانه آن قدر گرفتار حاشیه ها شده ایم که متن اصلی را فراموش کرده ایم و به همین دلیل باید از پیشگاه قرآن کریم عذر خواهی کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است به آموزه های قرآن کریم بازگردیم، تصریح کرد: ما نباید فقط قرآن را تلاوت کنیم، بلکه باید آن را در جامعه اجرا کنیم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر این که قرآن اثر خداوند است یادآور شد: اگر می خواهیم خدا را ببینیم باید او در اثرش ببینیم، اما چقدر قرآن خوانده یم و خدا را در آن دیده ایم و حقایقش را درک کرده ایم.

امام جمعه همدان، قرآن را صدای فطرت انسان ها عنوان کردو گفت: به این دلیل زمانی که قرآن قرائت می شود بر قلب انسان ها می نشیند، چرا که ندای فطرت همه ما است.

وی در پایان با تاکید بر این که راه چاره جهان اسلام تمسک به قرآن است، ابراز داشت: درگیری ها و اختلافاتی که در منطقه به وجود آمده و اسلام درگیر آن است به این دلیل است که از قرآن جدا شده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha