جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دومین مسجد بزرگ جیبوتی، در آخرین مراحل ساخت و ساز قرار دارد

حوزه/ پس از یک حادثه آتش سوزی بسیاری از مردم در پایتخت جیبوتی محلی برای عبادت و فعالیت های مذهبی نداشتند ولی هم اکنون مراحل پایانی ساخت مسجد برای آنان در حال گذشتن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از allafrica، آخرین مراحل ساخت دومین مسجد بزرگ در چند کیلومتری پایتخت کشور جیبوتی در شاخ آفریقا در حال انجام  است.

ایده اولیه ساخت مسجد الرایان از آنجایی آغاز شد که برخی از نمازگزاران محلی که مجبور به ترک محلات اصلی خود در منطقه پایتخت شده بودند جایی را برای اقامه نماز نداشتند و یک فرد خیر و تاجر نیکوکار هزینه های آغاز  این پروژه را به عهده گرفت.

این خیّر معتقد است که مسجد باید قلب جامعه باشد.

اکثریت کسانی که مجبور بودند زندگی جدیدی را در این منطقه آغاز کنند ، در سال 2017 خانه های خود را در اثر آتش سوزی گسترده در قسمت داخلی قدیمی پایتخت از دست داده اند که بیش از 200 ملک مسکونی را شامل می شد. این افراد نیازمند مکانی بزرگتر برای عبادت و اقامه نماز بودند که نه تنها در آنجا به پرستش پروردگار مشغول شوند، بلکه زندگی اجتماعی  خود را نیز سازماندهی مجدد کنند.

یک قطعه زمین به وسعت بیش از 5 هزار مترمربع توسط وزارت اوقاف جیبوتی فراهم شد و این پروژه به مساحت 1 هزار و 460 مترمربع بود که ظرفیت 1 هزار مرد را در سالن اصلی و 400 زن در پایین دارد.

این مسجد نه تنها سالن اصلی نماز را دارا بوده بلکه شامل یک مرکز آموزشی، اقامتگاه برای کارکنان مسجد و چند مغازه نیز می باشد.

طراحی دو گنبدی، تکمیل شده با لوسترهای بزرگ و یک مناره 21.5 متری با الهام از مسجد الازهر در قاهره با جدیدترین فناوری ها از دیگر ویژگی های این مسجد خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha