پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردوی جهادی طلاب رودبار جنوب کرمان

خبرگزاری حوزه / طلاب جهادی مدرسه امیرالمومنین(ع) رودبار جنوب کرمان در حال ساخت ساختمان مدرسه روستای دَهگری یکی از محروم ترین مناطق استان کرمان هستند.

حجت الاسلام رئیسی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رودبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با اشاره به محرومیت مناطق جنوب استان کرمان، از تلاش طلاب این مدرسه در راستای محرومیت زدایی از منطقه خبر داد و گفت:  طلاب  مدرسه، پنج شنبه و جمعه و روزهای تعطیل وقت خود را به آباد کردن مناطق محروم سپری می‌کنند؛ هر چند استفاده از تعطیلات حق طبیعی هر فردی است، اما جمعی از طلاب این مدرسه جوانی خود را در خدمت به خلق خدا می‌گذرانند.

وی با بیان این که سال‌های قبل هم گروه‌هایی از طلاب این مدرسه به فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم می‌پرداختند، اظهار کرد: گروه جهادی مدرسه، کارهای روی زمین مانده سایر گروه‌ها که به طور ناقص انجام شده و متولی ندارد را به عهده می‌گیرد تا به سرانجام برساند.

وی با تأکید بر این که بودجه‌ای برای انجام پروژه‌ها نداریم، خاطر نشان کرد: طلاب مدرسه امیرالمومنین(ع) رودبار با همتی که از خود نشان دادن در حال ساخت ساختمان مدرسه روستای دَهگری رودبار جنوب از توابع استان کرمان هستند، که یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌آید.


مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رودبار جنوب تصریح کرد: کار برای خدا تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و طلاب در کنار درس خواندن، در حد توانشان به رفع مشکلات مردم کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به کارهای فرهنگی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رودبار در ایام مختلف سال، گفت: با همت اساتید و طلاب توانستیم قدمی در احیای عزاداری دهه آخر صفر در قریب به 10 روستای رودبار جنوب برداریم که با استقبال بی نظیر مردم روبه رو شدیم.

وی اظهار کرد: برنامه ما برای آینده این است که فعالیت‌های در طول سال تحصیلی را گسترش داده و از نظر کیفی سطح کارمان را ارتقاء دهیم و اگر از نظر مالی حمایت شویم می‌توانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم، اما با این شرایط بسیار محدود هستیم.

وی به مشکلات اقتصادی پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مشکلات مالی موجب کاهش سرعت روند ساخت مدرسه روستای دَهگری شده است، اما تلاش طلاب باعث تقویت روحیه اهالی و تهییج آنها به کمک در این امر خدا پسندانه شده است .

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رودبار جنوب با تاکید بر اینکه تحصیل اولویت اصلی طلاب مدرسه است، خاطرنشان کرد: به منظور عدم لطمه به تحصیل طلاب، مدرسه مجور فعالیت های جهادی را در ایام تعطیل بویژه جمعه‌ها داده و بر طلاب لازم است طبق تقویم آموزشی مدرسه در فعالیت‌های تحصیلی و پژوهشی حضور داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha