شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد کاروند

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: طبق آمارهای موجود در موکب های استان کردستان از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی استقبال و پذایریی گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان به مناسبت دهه وقف دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: امسال بحمدالله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از محل نیت واقفین این خطه ۳ موکب به بنام های موکب امام خامنه ‌ای در مرز خسروی، اجرای نیت موقوفات اهل سنت در سنندج و حضرت سید الشهدا(ع) در بیجار را برای خدمات دهی به زائران راه اندازی نمود.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود افزود: هر ساله زائرین استانهای شمال غربی کشور برای رسیدن به کربلا از کردستان عبور می کنند که امسال تعداد این زوار بسیار بالا بود اما با این وجود در موکب های ایجاد شده در این خطه استقبال بی نظیر و تاریخی از این زوار انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: طبق آمارهای موجود در موکب های استان کردستان از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی استقبال و پذایریی گردید.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود عنوان کرد: همچنین در ماه محرم امسال از محل نیت واقفان به ۱۵۰ هیات مذهبی در سطح استان کردستان کمک های لازم اعطا گردید.

وی اظهار داشت: همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ماه محرم و صفر اقدام به اطعام حاشیه نشینان در قالب سبد کالا، برپایی مجالس روضه خوانی در مساجد و.... نموده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان می توان به توزیع هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم  درآمد در نقاط مختلف استان و توزیع یک هزار سبد غذایی دراین مناطق اشاره کرد.

حجت الاسلام کاروند در پایان سخنان خود گفت: استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، ۳ هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha