شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی - کیش

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: برخی از هنجارشکنان و مخالفان حجاب، واژه سلبی را مطرح می کنند تا نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری ها خوب عمل نکند و کوتاه بیاید، ولی نیروی انتظامی باید به عین قانون عمل کند تا هیچ کس حق اعتراض به شما عزیران را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت الله سید احمد خاتمی، در جمع فرماندهان نیروهای مسلح جزیره کیش، کارکنان انتظامی و پایگاه دریابانی این فرماندهی، با حضور امام جمعه کیش و فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان جزیره و همچنین فرماندهان و کارکنان انتظامی، دریابانی و فرودگاه در حسینیه حضرت صاحب الزمان (عج) ستاد این فرماندهی، بیان داشت: به عنوان کسی که در جامعه هستم، می گویم نیروهای مسلح در دل مردم جای دارند.

وی با اشاره به اینکه نمونه حضور فرماندهی معظم کل قوا در نیروهای مسلح ایران در هیچ کشور و حکومتی قابل مشاهده نیست، افزود: فرماندهی همانند امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را هیچ نیروی مسلحی در دنیا به خود ندیده و نخواهد دید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: بحمدالله مردم ما ولایت مدارند و نیروهای مسلح باید چندین برابر بیشتر ولایت مدار باشند و به این نکته مهم توجه کنند که مقام معظم رهبری هم ولی فقیه و هم فرمانده آنها هستند.

نیروهای مسلح ایران در خدمت اسلام ناب محمدی هستند

آیت الله خاتمی بیان داشت: نیروهای مسلح دنیا بدون استثنا یا در خدمت یک دیکتاتورند و یا در خدمت یک آل و خاندان.

وی افزود: تنها نیروی مسلحی که نه در خدمت فرد، نه آل و نه حزب است و فقط در خدمت اسلام بوده نیروهای مسلح ایران است، این جداً مایع مباهات به شمار می آید لذا نیروهای مسلح ما باید سرشان را بالا بگیرند که در خدمت اسلام، نه اسلام آمریکایی بلکه اسلام ناب محمدی هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر نیرو های مسلح از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی پاسداری می کنند در حقیقت پاسدار و نگهبان جهان اسلام و ایران اسلامی هستند و با افتخار می گویم ایران امروز خانه اهل بیت (ع) است چراکه در دهه آخر ماه صفر در سطح کشور مراسم عزا بر پا بود و سراسر کشور دهه محرم تنها در حال عزاداری نبوده، بلکه ابراز عشق به سالار شهیدان بوده است، پس حق داریم بگوییم ایران خانه اهل بیت (ع) عصمت و طهارت است و شما از این خانه حفاظت می کنید.

نیروهای مسلح هر کشوری نماد اقتدار آن نظام هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه حکومتی را در دنیا پیدا نمی کنید که بدون نیروهای مسلح باشد چراکه نیروهای مسلح هر کشوری نماد اقتدار آن نظام است و امیرالمومنین (ع) در این خصوص می فرمایند که زینت حاکمان، نیروهای مسلح آن حکومت هستند.

آیت الله خاتمی افزود: در زمان فعلی در عرصه حکومت ها اگر اقتدار نباشد گرگ های حاکم، جهان را می بلعند، من احساس می کنم گرگ هایی امثال ترامپ ها که پایبند به هیچ اصلی نیستند از جمله این حاکمان هستند.

نیروهای مسلح با انگیزه های دینی در صحنه خدمت حضور دارند

عضو هیئت رئیسه و امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و بسیج جزء نیروهای مسلح عقیدتی هستند و با انگیزه های دینی در صحنه خدمت حضور دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هویت نیروی انتظامی در ارتباط مستقیم با مردم گره خورده لذا باید از این نیرو تکریم ببینند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: آمارهای مسئولان عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح  نشان می دهد در ماه رمضان ۸ هزار برنامه قرآنی برگزار شده است و شاهد حضور حداکثری نیروهای مسلح در این مراسم بودند، این یعنی حضور اعتقاد، اسلام و درود خدا بر مقام معظم رهبری که در ابتدای انقلاب در شورای عالی دفاع، بنیانگذار عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح شدند که جداً بنیان خوبی بود و نهاد خدمتگزار عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح خدمات شایسته و قابل تجلیل داشته و دارد.

عضو هیئت رئیسه و امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان کرد: در هیچ جلسه نیروهای مسلح نیست که یاد خدا نباشد، در صورتی که نیروهای مسلح دنیا لاییک می پرورانند که عقیده در آن ممنوعه است چراکه امروزه در نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران طوری برنامه ریزی شده است که عزیزی ۲ سال در لباس سربازی خدمت می کند یک دوره دین را آموزش می بیند و تا آخر عمر این موضوع را به یاد خواهد داشت.

لزوم فعالیت فرهنگی دستگاه ها درخصوص حجاب

این گزارش حاکی است، آیت الله خاتمی در جمع فرماندهان و معاونان فرماندهی انتظامی کیش اظهارداشت: نیروی انتظامی درخصوص مسئله حجاب باید در محدوده قانون به وظیفه اش عمل کند چراکه شورای انقلاب فرهنگی به ۲۵ دستگاه با ۳۱۳ ماده قانونی وظیفه داده است اما متاسفانه برخی از این دستگاه ها به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند.

نیروی انتظامی یک نیروی مسلح منضبط در کشور است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نیروی انتظامی یک نیروی مسلح منضبط در کشور است و باید دانست که کار این عزیران فرهنگی نیست بلکه برخورد با ناهنجاری ها بوده و خواهد بود، این دستگاه های دیگر هستند که باید در خصوص حجاب کار فرهنگی انجام بدهند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هم کار فرهنگی و هم کار اجرایی در حوزه عفاف و حجاب لازم است، نباید به بهانه کار فرهنگی برخوردها را کم کنیم بلکه دستگاه های مرتبط با حجاب باید در حد توان کار فرهنگی انجام دهند ولی این را نیز باید مد نظر قرار داد که قانون باید اجرا شود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: برخی از هنجارشکنان و مخالفان حجاب، واژه سلبی را مطرح می کنند تا نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری ها خوب عمل نکند و کوتاه بیاید، ولی نیروی انتظامی باید به عین قانون عمل کند تا هیچ کس حق اعتراض به شما عزیران را نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان کرد: کیش جزئی از کشور اسلامی است و همه باید حجاب را رعایت کنند، سقف حجاب داشتن چادر است و نیروی انتظامی کف حجاب را با محوریت پوشش پیگیری می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    انسان باید کرامت خود را نگاه دارد، اگر کرامت خود را نگاه ندارد،ببیند دارد لطمه به دیگر اعضای جامعه می زند، زنان و دختران بدحجاب حتی جامعه ی صالح را به تباهی می کشند و این یک حقیقت است و باید جوابگوی جامعه صالحی که بواسطه ی رفتار شیطانی افراد بی حجاب و نفوذ شیطان در افراد صالح و رفتن جامعه به سمتی که نباید بروند باشد و اینگونه فرد نسبت به جامعه خود را مسئول بداند، رفتار و حجابش را رعایت می کند و این به صلاح خود زنان و دختران در مرتبه ی اولا است