جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: طلبه و عالم دین باید به اندازه‌ای به نماز متوجه باشد که اول وقت و موقع اذان در روی سجده منتظر نماز باشد و مردم را با این کار دعوت به نماز کند و این همان مصداق" کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ "است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام محمد هاشمی، امروز در جلسه طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو با بیان آنکه انجام تکالیف الهی به دو گونه است، اظهار داشت: اعمالی که انسان انجام می‌دهد یا برای رفع تکلیف است و یا برای جلب رضایت الهی.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه امام علی (ع) در نماز به اندازه مجذوب خدا می‌شدند که وقتی تیر را از پای حضرت در آوردند، ایشان متوجه نشدند، بیان داشت: ما ادعا نداریم که در عبادات خود علی (ع) باشیم، اما می‌توانیم متوجه خدا شویم.

وی در ادامه با اشاره به "الصلاة معراج المؤمن"، گفت: اگر انسان آداب نماز را بجا بیاورد آن عمل می‌تواند برای او معراج باشد و باید نمازی را اقامه کرد که مورد قبول خدای متعال باشد وعبادات طلاب با دیگر مردم متفاوت باشد و نباید از نماز شب غفلت کرد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: باید تقوا در زندگی انسان به قدری تجلی پیدا کند که دیگر مشکلات را هم حل کند؛ در حوزه‌های علمیه باید طلاب را با تقوا پرورش دهند، به گونه ای که در تبلیغ هم نمایان باشد.

وی اضافه کرد: طلبه و عالم دین باید به اندازه‌ای به نماز متوجه باشد که اول وقت و موقع اذان در روی سجده منتظر نماز باشد و مردم را با این کار دعوت به نماز کند و این همان مصداق"  کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ "است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha