جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دستگیری

حوزه/ وزارت اطلاعات از شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌ کل اطلاعات استان هرمزگان، یک شبکه قاچاق سازمان ‌یافته ارز شناسایی و متلاشی گردید. طی این عملیات هوشمندانه ۴ نفر از اعضای شبکه که اقدام به حواله غیر مجاز و قاچاق ارز به کشور امارات می  نمودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی بازداشت شدند.

متهمان اصلی پرونده ضمن تأسیس دو شرکت صوری در جزیره قشم با سوء استفاده از قوانین مناطق آزاد در بانک های مختلف افتتاح حساب نموده و خارج از ضوابط تعیین شده توسط دولت و بانک مرکزی در زمینه خرید، فروش و حواله ارز مرتکب قاچاق ارز شده و معادل ریالی ارز خرید و فروش شده را روزانه از طریق این حساب ها انتقال می‌دادند.

همچنین شماری از «قاچاقچیان سوخت و کالا» و «فعالان غیرمجاز اقتصادی» از سایر استان‌ های کشور نیز به جای استفاده از صرافی های مجاز مبادلات ارزی خود را با انگیزه فرار مالیاتی و پولشویی از طریق این شبکه انجام می دادند. ارزش میزان ارز قاچاق شده توسط این شبکه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha