پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اتفاقات سیاسی منطقه خصوصاً لبنان و عراق، گفت: توطئه آمریکایی در کشورهای لبنان و عراق مردم را برابر مردم قرار داده و مذاهب و فرق مختلف مذهبی مختلف علیه هم شورانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در همایش طلایه داران گام دوم انقلاب واحدهای پیشگام سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با بیان اینکه پیام شهیدان پاکدامنی، عزت و سلامت جسم و روح و تلاش در عرصه تعلیم و تربیت است، گفت: همه اقشار جامعه در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور، با گذشتن از مال و جانشان به میدان آمدند و دانش آموزان طلایه داران این عرصه بودند و امروز هم نسلی دیگری از همان دانش آموزان در جبهه تعلیم و تربیت وارث هوشیاری و بصیرت 3 هزار شهید در کشور و هزار و 850 شهید استان هستند.

امام جمعه تبریز، عظمت این میهن اسلامی را مرهون تلاش های علمی، تربیت صحیح دانش آموزان دانست و افزود: استقبال گسترده دانش آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت نشان دهنده انتقال کامل پیام و فرهنگ شهادت به جامعه تعلیم وتربیت است.

وی ادامه داد: فلسفه شهادت و ایثارگری در اذهان دانش آموزان و فرزندان این کشور حک شده و با فطرت آنها عجین شده است؛ نوجوانانی که با خون های پاکشان نهال با شکوه انقلاب را آبیاری کردند و به برکت همین خون ها هم این نهال مستحکم تر و درختی تنومند تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شهدای کم سن و سالی همچون شهید فهمیده و شهید جنگجو که به فهمیده آذربایجان مشهور است و شهید حیدری از همین کلاس های درس و برای حفظ ناموس و کیان میهن خود و مبارزه با دشمنان ایران به جبهه مبارزه رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آنها به دنیا نشان دادند اگر از نظر سنی کوچک هستند، اما با هوشیاری پشت سر نائب امام زمان (عج) حرکت کردند و برای تحقق حکومت مهدوی پا به رکاب شدند و با حضور در مدرسه عشق و جبهه های نبرد به معبود خود لبیک گفتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز 13 آبان و شهادت جمعی از دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در مقابل دانشگاه تهران، گفت: توطئه های آمریکا همیشه از سوی جامعه علمی کشور، دانشجویان و دانش آموزان در همه برهه ها خنثی شده است که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مصداق بارز آن است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان با اشاره به اتفاقات سیاسی منطقه خصوصاً لبنان و عراق، اظهار کرد: توطئه آمریکایی در کشورهای لبنان و عراق مردم را برابر مردم قرار داده و مذاهب و فرق مختلف مذهبی مختلف علیه هم شورانده است که باید در این شرایط با حفظ هوشیاری و بصیرت اجازه ندهیم چنین توطئه هایی به کشور ما نیز نفوذ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha