سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روحانی مسلمان نیوزیلندی  و خانواده اش، اسلام را به مردم می شناسانند

حوزه/ یک روحانی مسلمان در شهر اینورکارگیل در نیوزیلند تصمیم گرفت برای آشناسازی مردم با اسلام و برطرف کردن سوءبرداشت هایی که از تبلیغات رسانه ای بوجود می آیند، نشستی برگزار کرده و در تعامل مستقیم با مردم باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، یک مبلغ مسلمان از شهر اینورکارگیل، جنوبی ترین و غربی ترین شهر نیوزیلند، پس از حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ تصمیم گرفته در تعامل با مردم رویکرد مثبتی همراه با خانواده اش درپیش بگیرد.

او معتقد است که هنوز درک نادرستی از دین اسلام وجود دارد و برای اشتراک اعتقاد خود اقدام به برگزاری رویدادهایی می کند.

این گردهمایی که روز شنبه در نزدیکی مرکز اعتماد اسلامی موریحیکو برگزار می شود شامل یک نمایش اسلامی آموزنده به همراه قرائت قرآن مجید خواهد بود. افراد همچنین می توانند در مورد حجاب ها بیشتر بیاموزند. سیدبه گفته برگزارکنندگان این نخستین باری است که چنین رویدادی در سات لند برگزار می گردد.

دکتر رضا-عبدالجبار گفت که وی از زمان حمله تروریستی حمایت عظیمی از جامعه احساس کرده است اما می خواهد درک بیشتری از دین اسلام در میان غیرمسلمانان نیوزیلند ایجاد کند.

وی گفت: برخی افراد از اسلام به عنوان یک فرهنگ یاد می کنند ، اما اسلام یک دین و و یک عقیده است. جامعه مسلمانان رو به رشد است و دو میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد. ما به مسلمانان مدیونیم و باید چنین برنامه هایی را داشته باشیم.

  جبار گفت: این رویداد برای آموزش مردم و ایجاد وحدت بین فرهنگ ها و عقاید مختلف است. من واقعاً معتقدم هنگامی که شما کمی از وقت خود را به عنوان یک جامعه می گذرانید می توانید با همدلی در کنار هم زندگی کنید و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشید. اطلاعات صحیح اغلب به اندازه کافی در دسترس نیست که منجر به سوء تفاهم شود.

 وی خاطرنشان کرد: شاید اگر بیشتر کار می کردیم می توانستیم مانع این [حملات تروریستی] شویم.

نشست مذکور با نام «اسلامِ قلابیِ رسانه ای در مقابل اسلام واقعی» از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر شنبه 2 نوامبر در تالار هانسن در موسسه فناوری جنوبی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha