جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نمایشگاه «مدینه آمریکایی: روایت زندگی مسلمانان شیکاگو» برگزار شد

حوزه/ در نمایشگاهی که به تازگی در موزه تاریخ شیکاگو برگزار شده، تاریخ شفاهی مسلمانان از طریق بیش از ۴۰ مصاحبه صوتی، آثار به جای مانده و برجسته سازی دستاورده، نشان داده شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از اوکلند پرس، موزه تاریخ شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا نمایشگاه جدیدی با عنوان «مدینه آمریکایی؛روایت زندگی مسلمان شیکاگو» را افتتاح کرده است که هدف آن آموزش درباره تاریخچه اسلام در این شهر است.

این نمایشگاه از طریق مصاحبه های صوتی بیش از ۴۰ صدای مسلمان است که داستان های زندگی شان در رابطه با ایمان ، هویت و سفرهای شخصی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند  و  تجارب و دستاوردهای مهم مسلمانان را برجسته می سازد.

بازدیدکنندگان می توانند در کنار روایت زندگی اشخاص، سجاده های نماز، نقشه ها، فیلم ها، آثار هنری و سایر موارد روزمره را که روایت زندگی مسلمانان دوره های قبل  در شیکاگو را به تصویر می کشد، ببینند.

«مدینه آمریکایی» آخرین نمایشگاه از سه نمایشگاه در این موزه است که به بررسی تأثیر یک دین ابراهیمی بر شهر می پردازداولین نمایشگاه «شیکاگو کاتولیک» بود که، در سال ۲۰۰۸ برگزار شد و دومین نمایشگاه «شالوم شیکاگو» نام داشته و در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد.

امید برگزارکنندگان این است که این نمایشگاه درک بهتری از نقش مسلمانان در شیکاگو را به تصویر درآورده و موضوع اصلی آن «تاریخ شفاهی» است.

پیتر آلتر ، رئیس موزه تاریخ شیکاگو گفت:  من می دانستم که مردم با ریشه های عمیق تاریخی که جوامع اسلامی در شهر و حومه شهرها دارند آشنایی ندارند.

آلتر گفت:  در حالی که ما کمتر از یک سوم از مجموعه کلی را در اختیار داریم ، بیش از ۱۳۰ مصاحبه تاریخ شفاهی در نهایت به صورت آنلاین خواهیم داشت. این یک بایگانی است  که همیشه در حال تکمیل خواهد بود و این میراث تاریخی ما است و به همین دلیل نیز تاریخ شفاهی را انتخاب کردیم.

این موزه ضبط تاریخ شفاهی را ادامه خواهد داد و پس از پایان کار ، آنها را به صورت آنلاین در دسترس قرار می دهد.

سلطان محمد ۱۷ ساله ، یکی از راویان نوجوان گفت:  این به معنی اشتراک گذاری داستان های ما و روشن کردن تجربیات و زندگی  افرادی است که ممکن است از این فرصت یا سکوی دیگری برخوردار نباشند.  

وی ادامه داد:  مسلمانان نقش بسیار مهمی در ساخت شیکاگو تا به امروز داشته اند. بنابراین بسیار دلچسب است و فرصت های زیادی وجود دارد.

گفتنی است بوسنیایی ها ، عرب ها و آمریکایی های آفریقایی تبار تا قبل از سال ۱۹۶۰ سازمان های مسلمانان را در این شهر تأسیس کردند.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی جمعیت مسلمان شیکاگو را بین ۳۰۰-۵۰۰ هزار نفر  نفر تخمین زده است ، که بین ۱۱ تا ۱۸ درصد از جمعیت شیکاگو را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha