شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه تلبس

حوزه/ کارگاه تلبس به لباس مقدس روحانیت در مدیریت حوزه علمیه قزوین از صبح امروز آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا در کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه قزوین، با اشاره به حدیث گوهر بار پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند «خدایا، جانشینان مرا رحمت کن.» و‏‎ ‎‏این سخن را سه بار تکرار فرمود؛ پرسیده شد که ای پیغمبر خدا، جانشینانت چه کسانی هستند؟ ‎‏فرمود: «کسانی که بعد از من می آیند، حدیث و سنت مرا نقل می کنند، و آن را پس از من به مردم‏‎ ‎‏می آموزند»، گفت: بدون شک هدف همه طلاب برای پوشیدن این لباس این است که بتوانند مبلغ دین خدا و شاگرد خوب امام صادق (ع) باشند و نقش موثری درتبلیغ دین و معارف اسلامی داشته باشند و نمونه بارز و عملی این حدیث گوهربار پیامبر گرامی اسلام(ص) باشند .

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: پوشیدن لباس روحانیت زمینه و فرصت تبلیغ و بیان معارف را بیش از پیش فراهم می کند.

وی با اشاره به اقتضائات و محدودیت های لباس روحانیت، افزود: با توجه به قداست و نگاه مردم به جایگاه والای این لباس و نقش روحانیت در جامعه، نوع رفتار و منش و عمل روحانیت باید سرلوحه و الگوی مردم باشد. در واقع لباس ما را موعدی به آداب طلبگی می نماید که از فواید بارز لباس روحانیت است .

حجت الاسلام سبحانی اظهار کرد: با توجه به اینکه لباس روحانیت منتسب به وجود پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) است، باید حرمت لباس و احترام آن، ابتدا توسط خود طلبه نگه داشته شود و آن هم مستلزم رعایت آداب و رفتار طلبگی است.

وی با اشاره به سختی های طلبگی، گفت: در روزگاری که دشمنان قصد تفرقه و جدایی میان مردم و روحانیت را با تمام قوا و اجرای نقشه های گوناگون دارند و بی شک در این راه سختی هایی هم برای روحانیت پدیدار گشته ، لذا یکی از اهداف ملبس شدن همین است که با وجود سختی بتوان راه دین و تبلیغ دین را هموار سازیم و برای دین و اسلام فداکاری نماییم .

گفتنی است، کارگاه تلبس به لباس روحانیت در مدیریت حوزه علمیه قزوین از صبح امروز آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha