جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر مرتضی

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم  علامه سید جعفر مرتضی عاملی، 9 آبان 98 بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی نماینده ولی فقیه در استان، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم بزرگداشت ارتحال عالم پرهیزگار، روحانی محقق، مرحوم علامه  سید جعفر مرتضی عاملی از علمای لبنان، 9 آبان 98 از سوی نماینده ولی فقیه در استان، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری  در رواق کوثر واقع در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی با اشاره به تلاش های علمی علامه سید جعفر مرتضی عاملی، ارتحال این محقق برجسته و عالم ربانی را تسلیت گفت.

در پیام مدیر حوزه علمیه خراسان آمده است: ارتحال عالم ربانی و دانشمند و محقق دینی، مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی که عمر با برکت خویش را در راه سیره نگاری و تاریخ دین سپری کرد، موجب تأثر و تألم گردید. این عالم بزرگوار در مسیر تبیین سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نگارش و تألیفات کم نظیر، وزین و ذی قیمتی دست زد که بی شک برای بهره‌مندی عموم حوزویان، محققان و سایر اقشار مردم منشأ برکات و فواید بسیاری است.

وی افزوده است: اینجانب این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت صاحب الزمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما، اساتید و طلاب علوم دینی به ویژه حوزویان لبنان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha