جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار غلامرضا جلالی

حوزه/ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رسالت سازمان پدافند غیرعامل ارتقای پایداری زیرساخت‌های حیاتی کشور و حفاظت از مردم در شرایط بحران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار غلامرضا جلالی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که پیش از ظهر امروز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور بنا به تدبیر مقام معظم رهبری در سال 82 تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: عملکرد این سازمان بکارگیری ترکیبی از انواع روش‎های دفاع غیرنظامی با هدف ارتقای پایداری زیرساخت‌های حیاتی کشور و حفاظت از مردم در شرایط بحران است.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری مقاومت فعال را برای کشور در سطوح زمین، هوا، دریا و پدافند هوایی تجویز کردند، ادامه داد: پدافند غیرعامل نیز در همین راستا حرکت کرده و مقاومت فعال را الگوی خود قرار داده و در بخش‌های مختلف برنامه‌هایی را اجرایی کرده است.

سردار جلالی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به ثبات خود در منطقه و دنیا رسیده و در آماده‌باش کامل قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه نظامی یک اتفاق بسیار خوبی که برای کشور افتاد، پیشرفت در عرصه پوشش حریم هوایی تا بیش از ۶۰ هزار پا است که این رقم در زمان دفاع مقدس حدود ۳۵ هزار پا بود.

وی گفت: اقدامات دفاعی خوبی نیز در حوزه سایبری انجام شده که این اقدامات بسیار مؤثر و بازدارنده بوده است و در فاز اول درگیری‌های سایبری ایران اسلامی پیروز در منطقه در همه جوانب بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه تلاش داریم از همه فناوری‌ها استفاده کنیم اما باید تهدیدات و آسیب‌ها برطرف شود، افزود: با توجه به افزایش سطح تهدیدات، ارتقای آمادگی را در اولویت اقدامات خود قرار داده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha