شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه دانشجویان امروز، آینده سازان فردا هستند، گفت: در آینده نزدیک همین عزیزان عهده‌دار مسئولیت‌های مختلف کشوری شده و زمام امور کشور را به دست می‌گیرند، بنابراین آشنایی آنها با قرآن و معارف اسلامی امری ضروری است.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌ علمیه استان همدان، در حاشیه آئین اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره جشنواره قرآن و  عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سفارش‌های پیامبر اعظم(ص) اهمیت به قرآن و آشنایی با آموزه‌های این کتاب آسمانی است.

وی با اشاره به حدیث نبوی «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِی کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ اَلْحَوْضَ»، افزود: پیامبر اکرم(ص) در این حدیت دو چیز سنگین و گرانبها که همان قران کریم و اهل بیت(ع) هستند را در بین مسلمانان به جا می گذارد.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه دانشجویان امروز، آینده سازان فردا هستند، عنوان کرد: در آینده نزدیک همین عزیزان عهده‌دار مسئولیت‌های مختلف کشوری شده و زمام امور کشور را به دست می‌گیرند، بنابراین آشنایی آنها با قرآن و معارف اسلامی امری ضروری است، زیرا همین آشنایی و عمل به آموزه‌های قرآنی موجب  ایجاد تعهد و خدمت رسانی بیشتر آنها می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی  همدان برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت، گفت: امیدواریم این مسابقات در کلیه دانشگاه‌ها برگزار شده و دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته‌های تخصصی خود، با مفاهیم ارزشمند قرآنی نیز آشنا شوند.

وی، گوشزد کردن کارکردهای مختلف قرآن را  یکی از راهکارهای افزایش انس دانشجویان با این کتاب ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد : مردان بزرگی مانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که در جامعه تحول ایجاد کرده‌اند با قرآن کریم بسیار مانوس بوده و در سایه رهنمودهای قرآن کریم و اهل بیت(ع) خدمات بسیاری را ارائه کرده اند.

وی ادامه داد : در دانشگاه‌ها نیز افراد متعهدی که منشاء خیرات بوده‌اند کسانی هستند که با قرآن بسیار انس و آشنایی داشته‌اند، بنابراین آشنایی دانشجویان نیز قطعا زمینه‌ساز خدمات رسانی بهتر آنها می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha