پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: براساس آمارها ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه موقوفات در استان کردستان ایجاد شده و آنچه که با عنوان موقوفه مانده باید دوباره زنده گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ظهر امروز در همایش «یاوران وقف» که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سخن از صدقه، کمک، دستگیری از مستمندان شاید در ظاهر کار ساده ای باشد و بتواند آن را به راحتی بیان کرد، ولی باید اذعان نمود که سنت حسنه وقف هنوز در بین بسیاری از جوانان ما ناشناخته است.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود ادامه داد: سئوال اینجاست که وقف در این اسلام از سابقه ای طولانی برخوردار بوده است، ولی چرا باید همچنان در بین جوانان و نوجوانان مهجور باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: سنت حسنه وقف سیره عملی رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) بوده است، پس چرا برای معرفی این سنت اسلامی کار خاصی در جامعه صورت نگرفته است.

حجت الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: سنت وقف به عنوان صدقه ای جاری و ماندگار برای واقف است که حتی پس از مرگ واقف، خیرات و برکات آن برای وی باقی می ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: مومنان و واقفینی که در سن ۵۰ سالگی وقف می‌کنند راه ۵۰۰ ساله را طی کرده‌اند، لذا باید گفت که وقف بهترین نوع سرمایه‌گذاری در طول عمر انسان است و می‌توان با این کار ثروت دنیوی خویش را به عالم برزخ منتقل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موقوفه‌ای که چندین نسل حفظ شده سرمایه آخرت فرد واقف است، تاکید کرد: هیچ کار حسنه ای به مانند وقف نمی تواند نام شخص خیر را برای همیشه ماندگار کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: کسی که مال خود را وقف می کند درد جامعه را دارد و دوست دارد با گذشتن از ثروت و مالش جامعه اسلامی به آرامش برسد که این را باید جهاد فی سبیل الله نامید.

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: خوشبختانه سنت وقف در کردستان از سابقه طولانی برخوردار بوده است، ولی در دوران ستم شاهی این سنت به دلیل فشارهای دستگاه حکومتی مهجور ماند و ذهنیت های نادرستی درباره وقف در جامعه ایجاد شد، بنابراین باید بتوانیم که این ذهنیت های نادرست درباره این سنت حسنه را اصلاح کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: نیات واقفین در بحث وقف بسیار متنوع است برای مثال برخی از واقفین در حوزه مسجد وقف می کنند برخی دیگر در حوزه کشاورزی، برخی در درمان و بعضی هم در آموزش و....

حجت الاسلام کاروند در پایان سخنان خود اظهار داشت:خوشبختانه براساس آمارها ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه موقوفات در استان کردستان ایجاد شده و آنچه که با عنوان موقوفه مانده باید دوباره زنده گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha