جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: از آغاز به کار خبرگزاری «حوزه» در کردستان شاهد رعایت حد اعتدال در این رسانه و نیز تلاش دست اندرکاران آن برای ایجاد وحدت و برادری بیشتر در بین برادران اهل سنت و تشیع هستیم که جای دارد به این عزیزان «خسته نباشید» بگوییم.

ماموستا محمدامین راستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به حرمت والای قلم در نزد خداوند متعال گفت: خداوند متعال در آیه اول سوره قلم در قرآن می فرماید:« ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ/ سوگند به قلم و آنچه می ‏نویسند» که این نشان از قداست و وظیفه مهم قلم در راستگویی و صداقت دارد.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت رسانه های کشور باید در راستای تعالی انقلاب و مبانی اسلامی باشد، گفت: همه کسانی که در این مملکت زندگی می کنند باید قدردان این نظام و امنیت آن باشند و با درست انجام دادن وظایف خود خدمت خویش را به کشورشان انجام دهند که در این میان وظایف اصحاب رسانه و قلم بسیار حساس و تاثیرگذار است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه معدودی از رسانه های کشور تنها به خاطر جریان های همسو و نیز مطالع حزبی خود فعالیت می کنند، افزود: رسانه و نشریه ای در افکار عمومی ارزشمند و دارای اعتبار است که راست بشنود و راست بگوید و راست بنویسید و خدایی ناکرده جای نقد و افترا را باهم عوض نکند.

ماموستا راستی ادامه داد: متاسفانه معدودی از رسانه ها هستند که به جای نقد اوضاع حال، به تخریب دولت و نظام می پردازند که این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: زمانی که خداوند به قلم قسم می خورد وظیفه خبرنگار بسیار حساس و کلیدی می شود و نباید از اخلاقیات خود را دور کند.

این عالم اهل سنت با تشکر از رسانه های استان کردستان در بیان حقایق و اخبار، اظهار داشت: جا دارد از برخی رسانه های سطح کردستان که همواره در مسیر ارتقا، توسعه و نیز ایجاد وحدت و انسجام بیشتر در استان فعالیت می کنند قدردانی داشته باشم.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با تقدیر از فعالیت خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، گفت: از آغاز به کار خبرگزاری «حوزه» در کردستان شاهد رعایت حد اعتدال در این رسانه و نیز تلاش دست اندرکاران آن برای ایجاد وحدت و برادری بیشتر در بین برادران اهل سنت و تشیع هستیم که جای دارد به این عزیزان «خسته نباشید» بگوییم.

ماموستا راستی در پایان تصریح کرد: اخباری که در خبرگزاری «حوزه» منتشر می شود در واقع تلاش برای انسجام مردم استان کردستان در مباحث دینی، فرهنگی و اجتماعی است، لذا بنده به عنوان یک فرد اهل تسنن، عملکرد این خبرگزاری را قابل تقدیر می دانم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha