سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بازی ویدئویی تیراندازی در مسجد کرایست چرچ ممنوع اعلام شد

حوزه/ مقامات اداره سانسور نیوزیلند انتشار یک بازی اسلام ستیزانه را که در آن از تیرانداز حمله تروریستی به مساجد و کشتار مسلمانان تجلیل شده بود، ممنوع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از euronews، بالاخره پس از اعتراضات گسترده، رئیس اداره سانسور نیوزیلند امروز اعلام کرد، یک بازی ویدئویی که به نظر می رسد به تجلیل از تیراندازی دسته جمعی در مساجد کرایست چرچ می پردازد ممنوع خواهد بود.

گفتنی است در حمله تروریستی 15 مارس به دو مسجد لینوود و النور در کرایست چرچ، 51 نمازگزار مسلمان در نماز جمعه به خاک و خون کشیده شدند و بیش از 40 نفر مجروح شدند. مهاجم مسجد که یک نژادپرست استرالیایی تبار بود، این حمله را به صورت مستقیم از طریق شبکه اجتماعی فیس  بوک منتشر کرد.

دیوید شنکس رئیس اداره سانسور نیوزیلند گفت: این بازی ویدئویی که قهرمان آن مهاجم تیرانداز است با محتوای قابل اعتراض طبقه بندی شده است.   

شنکس در بیانیه ای گفت:  سازندگان این بازی تصمیم به تولید و فروش یک بازی کرده بودند که نقش اصلی و قهرمان بازی نژادپرست سفیدپوست بود. در این بازی هر کسی که یک نژادپرست سفیدپوست نیست، هدف قرار می گیرد.

گفتنی است انتشار فیلم ویدئویی که توسط این مهاجم نژادپرست گرفته شده بود در نیوزیلند ممنوع می باشد و پخش آن جرم محسوب می شود، با این حال این ویدئو در رسانه های اجتماعی و فیس بوک هم چنان با گذشت ماه ها از این ماجرا وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha