جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درس اخلاق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدوقی حیات طیبه را تجلی باارزش کربلا دانست و گفت: جریان کربلا می‌تواند برای ما حیات بخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صدوقی، امروز در جمع طلاب حافظ قرآن مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: حیات طیبه تجلی باارزش کربلاست و جریان کربلا می‌تواند برای ما حیات بخش باشد.

وی افزود: یکی از اساتید می فرمود «وقتی روضه اباعبدالله الحسین(ع) گوش می‌کنید خودتان را جای آن شخصیت قرار بدهید که اگر جای آن شخص بودید چه می کردید؟ جای حر و غلام حضرت بودید چه می کردید؟»

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: برخی از افراد در جریان کربلا امام حسین(ع) را در مرحله دوم زندگی قرار دادند و یاری حضرت را بعد از رساندن آذوقه به خانواده و ... قرار دادند، و همین امر موجب شد جا بمانند چون خانواده را عزیزتر از امام خود دانستند.

وی با تأکید بر این‌که امام زمان(ع) از ما یار می خواهد بار نمی خواهد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی حتی در لباس روحانیت بار هستند و یار اهل‌بیت(ع) نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین صدوقی با بیان این‌که رابطه شیطان با انسان تا لحظه مرگ رابطه مستمر و دائمی است، بیان کرد: شیطان دور انسان طواف می کند تا وارد قلب او شود و بر او تأثیر بگذارد و وقتی ارزش های توحیدی در شخصی رشد و نمو پیدا کند رابطه شیطان نیز با او غلیظ تر می شود چون آدمی گران بارتر و ارزشمندتر شده است.

وی تصریح کرد: کسانی می توانند به قله های رفیع و بلند معنوی دست پیدا کنند که تصمیم جدی داشته باشند، بدانند که موانعی هست و در مقابل موانع ایستادگی کنند.

این استاد اخلاق در پایان به سخنی از امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد که می‌فرمایند: «اِنَّ الشَّیطَانَ یُسَنَّی لَکُم طُرُقَهُ، وَ یُرِیدَ اَن یَحُلَّ دِینَکُم عُقدَۀً عُقدَۀً، وَ یُعطِیَکُم بِالجَمَاعَۀِ الفُرقَۀَ، وَ بِالفُرقَۀِ الفِتنَۀَ. فَاصدِفُوا عَن نَزغَاتِهِ وَ نَفَثَاتِهِ، وَ اقبَلُوا النَّصِیحَۀَ مِمَّن اَهدَاهَا اِلَیکُم، وَ اعقِلواهَا عَلَی اَنفُسِکُم: شیطان راه های انحرافی خویش را برای شما آسان جلوه می دهد، و می خواهد (رشته های محکم) دین شما را گره گره بگشاید و به جای اتحاد و هماهنگی، ایجاد تفرقه کند و به وسیله ی تفرقه، فتنه برپا سازد. حال که چنین است: از وسوسه ها و فریب های او روی بگردانید و نصیحت را از کسی که به شما هدیه می‌کند، پذیرا شوید، و آن را محکم در درون جان خویش نگهداری کنید.»

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha