جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری نشست تخصصی «وقف و حوزه های علمیه» در این استان خبر داد .

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اهمیت فراوان وقف در دین مبین اسلام، گفت: وقف در جامعه می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و معضلات باشد و باید با تمام توان  در راستای فرهنگ سازی موقوفات متناسب با نیاز جامعه گام برداشته شود . 

وی با بیان اینکه در دهه وقف برنامه های متعددی در خرم آباد و شهرستان های استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: فردا مدیران اوقاف شهرستان ها سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه خواهند بود و در خصوص اهمیت وقف و فرهنگ سازی ثبت موقوفه های متناسب با نیاز جامعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت . 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به برگزاری همایش های یاوران وقف در شهرستان های استان، افزود: در همایش یاوران وقف که هفته آینده در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و کوهدشت برگزار خواهد شد از هیئت امنا و خدام امامزادگان و همچنین واقفان خیراندیش تجلیل خواهد شد . 

حجت الاسلام طباطیایی در ادامه با اشاره به اهمیت وقف های حوزوی، خاطر نشان کرد: شنبه ۱۱ آبان ماه نشست تخصصی کارکنان اوقاف و امور خیریه استان و حوزه های علمیه در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد و در خصوص راهکارها برای فرهنگ سازی در راستای موقوفات حوزوی به تبادل نظر می شود.

حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: نشست تخصصی وقف قرآنی نیز ۱۳ اردیبهشت ماه در خرم آباد برگزار خواهد شد . 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۵ وقف در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد قریب به ۶ مورد وقف منفعتی است . 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان، بیشترین وقف ثبت شده در استان را در حوزه های مساجد و حسینه ها اعلام کرد . 

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha