جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدوی راد

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی راد گفت: اگر جامعه می خواهد استقلال پیدا کند باید به قرآن و کتاب برگردد، چراکه طبق گفته مفسران امام صادق(ع) فرموده اند ارزش ها در کتاب جاودان می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد، امروز در نشست علمی «کتاب و گام دوم انقلاب»، در اصفهان اظهار کرد: اگر کسی ادعا کند که انبیا و پیامبران بزرگترین نقش آفرینان در ایجاد تمدن بشری بوده اند، ادعای گزافی نکرده است و همه کسانی که اهل تاریخ بودند و هستند این اعتراف را دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: علم گوهر بدون زمان و مکان است. علم هیچ مرزی را برای محدود کردن خودش نمی شناسد و اگر جایی تمدنی شکل گرفته با گسترش دانش بوده است.
وی بیان کرد: اولین آگاهی و سایه افکن ترین آگاهی، آگاهی به خداوند است و از این که خدارا به عنوان تکیه گاه قرار داده اید باید بشناسید که خدای متعال چه آگاهی به شما داده است.
وی ادامه داد: کتابی مانند قرآن به عنوان مهم ترین معجزه رسول خداست که هدایت گری آن بسیار با ارزش است، چرا که قرآن به مانشان داده بعضی کتاب ها نشان دهنده ارزش واقعی آن است مانند اینکه خداوند گفته باشد هرکس این ویژگی هارا داشته باشد که در قرآن آمده است، پیروز است.
مهدوی راد گفت: بخشی از گام دوم که به شدت درگیر آن هستیم این است که ما با آنچه در دستمان داریم یعنی کتاب به شدت می توانیم امیدوار باشیم و نباید دچار یاس و نا امیدی بشویم، چرا که امام رضا (ع) فرمودند قرآن خط قرمز است و از خط قرمز رد نشوید.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: شیاطین برای انسان جبرسازی می کنند و اگر اسیر جبر شدی مشرک به حساب می آیی، چرا که وقتی خداوند و پیامبرش را داری باید شیطان گریز باشید و به سمت جبر آن نروید.
وی تصریح کرد: اگر کسی ارزش هایتان را مسخره می کند و جوری برخورد میکند که این ارزش ها مورد هجوم قرار گیرد نباید با آن همراهی کنی حتی اگر در فضای مجازی باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر جامعه می خواهد استقلال پیدا کند باید به قرآن و کتاب برگردد، چراکه طبق گفته مفسران امام صادق(ع) فرموده اند ارزش ها در کتاب جاودان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha