پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم ختم مرحوم آیت الله قاضی زاده اراکی در قم

حوزه/ مراسم ترحیم آیت الله قاضی زاده اراکی از اساتید حوزه پنجشنبه شب در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم ترحیم آیت الله قضای زاده اراکی از اساتید حوزه علمیه اراک، شب گذشته با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی و استانی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، آیت الله علوی بروجردی، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، حجت الاسلام والمسلمین طبسی و... حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید و مولفان برجسته حوزوی با اشاره به اثرات یاد مرگ در زندگی گفت: امام علی(ع) احادیث بسیاری در باب یاد مرگ و آثار آن در زندگی بیان کرده اند که تفکر دقیق در این عرصه ها می تواند انسان را از افتادن در دام گناهان باز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات گرانسنگ آیت الله قاضی زاده اراکی در دوران مبارزه با رژیم پهلوی و خدمات ارزشمند ایشان به حوزه های علمیه پرداخت.

گفتنی است: مرحوم آیت‌الله قاضی‌زاده از چهره‌های روحانی فعال در مبارزات دوران پهلوی در قم و اراک بود. وی متولد سال ۱۳۱۰ در قم بود که در سال ۱۳۵۴ به اراک هجرت کرد و ضمن اقامت در اراک، فعالیت‌های انقلابی را دنبال می‌کرد. وی سال‌های طولانی عهده‌دار مدیریت حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک بود.

ایشان شاگرد مرحوم آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی و مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک بود که در سن هشتادوهشت‌سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    0 0
    مراسم ختم در مرکز فقهی ائمه اطهار بوده نه ندرسه امام کاظم )ع(