پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا توکلی
رضا توکلی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه یکی از رایج‌ترین آسیب‌ها در سینما این است که با تغییر مدیران یا دولت‌ها همه مدیران دستخوش تغییر می‌شود و همین عدم امنیت مدیریتی باعث شده در این حوزه عملکرد مطلوبی را شاهد نباشیم.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل پایین آمدن کیفیت تولیدات تلویزیون، کارهای چندان خوبی به بازیگران پیشنهاد نمی‌شود، برای همین هم شاید برخی از هنرمندان ترجیح دهند کار نکنند، اما به هر عده‌ای دیگر نیز وجود دارند که به دلیل گذران زندگی باید کار کنند برای همین هم مجبور می‌شوند در هر اثری که به آنها پیشنهاد می‌شود حضور داشته باشند. این حاشیه نامطلوب امنیتی که بازیگران دارند  مشکلی است که سالها وجود دارد، اما هیچگاه قرار نیست بر طرف شود.

وی افزود: برای حل مشکلات کیفی در برنامه‌سازهای سینما و تلویزیون، مهمترین بخشی که می‌تواند ایفای نقش کند، مدیران هستند، اما آنها نیز به دلیل عدم امنیت شغلی، سعی می‌کنند تنها بیلان کاری از خود به جا بگذارند تا بتواند در مراحل بعدی از آن استفاده کنند. برای رفع این معضل نیز به نظرم بهترین اقدام ثبات مدیریت است، البته این به آن معنا نیست هر مدیری با هر گونه کارنامه‌ای در سمت خود باقی بماند، اما حداقل می‌توان انتظار داشت اگر یک مسئول حضور موفق در پست خود داشت بنا به دسته بندی‌های سیاسی تعویض نشود.

این بازیگر گفت: همانگونه که در توضیح فوق به آن اشاره کردم یکی از آسیب‌های جدی، دسته‌بندی‌های سیاسی در فعالیت‌های سینمایی است، زیرا معمولاً با عوض شدن دولت‌ها یا مدیران بلندپایه سینما و تلویزیون، بسیاری افراد  دستخوش تغییر می‌شوند، درصورتی‌که چرا باید فردی که کارنامه خوب دارد جای خود را به فردی دهد که اصلاً تجربه حضور در این پست را ندارد. با این توضیح در کنار نقاط ضعفی که برای مدیران می‌توان متصور شد باید از دسته بندی‌یهای سیاسی به عنوان یک مشکل اساسی در حوزه فرهنگ نام برد.

بازیگر سریال «سفر سبز» در بخش دیگری از سخنان خود درباره کیفیت آثار مناسبتی تلویزیون هم چنین توضیح داد: من در سریال‌های مناسبتی زیادی بازی کرده‌ام که برخی از آنها طنز و برخی دیگر جدی بوده‌اند، اما همه این کارها یکی ویژگی داشته‌اند، آنهم اینکه می‌خواستند باورهای دینی را در جامعه اشاعه دهند، ولی به دلیل برخی ضعف‌های رایجی که در این حوزه وجود دارد موفق نشده‌اند به خواست خود برسند. دلیل این مسئله هم را در یک امر معنا می‌کنم. آنهم این‌که معمولاً در کارهای مناسبتی سعی می‌کنیم به مستقیم‌ترین شکل حرف خود را بزنیم.

توکلی ادامه داد: در میان کارهای که با محوریت موضوعاتی دینی بازی کرده‌ام. سریال «سفر سبز» به نظرم، نگاهی ظریف و زیبا به موضوعات دینی داشت، چون عاشورا به صورت کاملا عاشقانه و در در بطن یک قصه زیبا روایت می‌شد، حتی در این سریال بحث تقریب مذاهب نیز مد نظر قرار گرفته بود. همین موضوع نیز باعث شد، این سریال بارها از تلویزیون پخش شود و باز هم این امکان (پخش مجدد) برایش وجود داشته باشد.

توکلی در انتها درباره سریال‌های تاریخی و مذهبی نیز چنین گفت: سریال‌هایی نظیر «مردان انجلس» که من نیز در آن حضور داشته‌ام یک امتیاز ویژه دارد آنهم این‌که علاوه بر جذب مخاطب داخلی می‌توانند مخاطبان بین‌المللی را هم جذب خود کند؛ این اتفاق در نهایت موجب خواهد شد که آموزه‌های قرآنی با زبان هنر تبلیغ شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha