جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران گفت: از قوه قضائیه و مسئولان اجرایی کشور تقاضا داریم نسبت به وضعیت گمرکات کشور و کالاهای بلوکه شده در آن رسیدگی عاجل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه های امروز (۱۰ آبان ماه ۹۸) نماز جمعه تهران با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان و بازدید از گمرکات، اظهارکرد: برخی کالاها حتی بیش از یکسال است که در گمرکات مانده و برخی داورهای تاریخ گذشته وجود دارد که مسئولان گمرک باید فکری برای آن بکنند. این در حالی است که بیماران به شدت نیازمند دارو هستند و شرق و غرب تهران را جست‌وجو می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم طبق ضوابط ولی با سرعت کالاهایی که مشکلی ندارند، ترخیص شوند و سعی شود که اموالی که صاحبان آن حاضر هستند به آن‌ها بازگردانده شود؛ مگر می‌شود مالی که صاحب دارد را به عنوان مال متروکه شناخت و به مزایده گذاشت!؟ مسئولان حدود اسلامی را مراعات کنند و رفاه مردم را در نظر بگیرند که این‌ها عامل بقای حکومت است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل مشکلات مردم عراق آمریکای جنایتکار است، گفت: مردم متدین این کشور تحت زعامت مرجعیت راه اصلاح واقعی را می‌شناسند و توان حل مسائل را دارند، مثل گذشته که مشکل بحران امنیت را حل کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به حوادث عراق و لبنان اشاره کرد و گفت: مردم عراق در صد سال اخیر، به دلیل ساختار غلط برنامه‌ریزی‌ها و توزیع بودجه در فقر و تبعیض زندگی می‌کنند و بودجه بین احزاب، گروه‌ها و فراکسیون‌ها توزیع می شود و مردم عملاً بهره‌ای از بودجه ندارند و در تجمعات خود خواهان عدالت و حل مشکلات اقتصادی هستند و مرجعیت محترم عراق هم دولت را موظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات کردند.

خطیب جمعه این هفته تهران، اضافه کرد: آنچه در روزهای اخیر در عراق رخ داد، فقط اعتراض و مطالبه اصلاحات اقتصادی نبود، بلکه دشمنان عراق نیز بیکار ننشستند و از گوشه‌ای وارد شدند و در برخی شهرها به ویژه بصره و عماره به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند و جمع کثیری را کشته و مجروح کردند و حتی برخی از متدینین را قطعه قطعه کردند یا در آتش سوزاندند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دشمن مترصد فرصت است، گفت: سفیر آمریکا در عراق به طور علنی از خشونت حمایت می کند و  با صراحت  نیروهای انتظامی عراق را از کنترل این فتارها منع می‌کند، در حالی که دولت آمریکا در طول ۱۶ سال گذشته روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت عراق را تحت عنوان غرامت جنگی غارت می‌کند و از عوامل مشکلات مردم عراق همین امریکای جنایتکار است؛ مردم متدین عراق تحت زعامت مرجعیت راه اصلاح واقعی را می‌شناسند و توان حل مسائل را دارند، مثل گذشته که مشکل بحران امنیت را حل کردند.

وی اضافه کرد: البته در اعتراضات عراق برخی گروه‌های منحرف که ما آن‌ها را شیعه انگلیسی می‌دانیم هم نفوذ کرده‌اند و در برخی شهرها به ویژه کربلا، بصره و عماره جنایاتی مرتکب شدند که مردم عراق باید صفوف خود را از آنها جدا کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به حوادث لبنان نیز اشاره کرد و گفت: ریشه اصلی تظاهرات مردم لبنان عدم اعتنای دولت به مشکلات معیشتی است؛ دولت حریری از خارج وام گرفته و مردم لبنان را بدهکار کرده است، در حالی که این وام‌ها تأثیری بر زندگی مردم نداشته باشد. در حالی که نیاز سالانه آن‌ها ۱۵ میلیارد دلار است، اما دولت‌های مختلف با بی‌تدبیری حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بدهی روی دست مردم گذشته‌اند و سود سالانه این بدهی‌ها از درآمد سالانه دولت بیشتر است. مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمده‌اند و دولت لبنان باید از این آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند، ولی استعفای نخست‌وزیر نشان داد که برخی دسته‌های سیاسی این کشور مصلحت اسرائیل، امریکا و برخی دولت‌ها عربی را بر مصلحت مردم ترجیح می‌دهند؛ استعفا می تواند سبب تشدید اعتراضات و درگیری طوایف مختلف با یکدیگر شود. به طوایف مختلف شیعه، سنی و مسیحی توصیه می‌کنیم مراقب دشمنان خشمگین خود باشند؛ همان‌هایی که از مقاومت مردم و حزب‌الله ضربه خوردند و نگران الهام‌بخشی مقاومت هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دشمنان لبنان در کمین هستند و دل به اختلافات بسته‌اند، اظهار کرد: مقاومت با اکثریت مجلس می‌تواند دولت تشکیل دهد، ولی گرایشی به آن ندارد و مایل است توافقات سی سال اخیر را رعایت کند و بازوی یاری همه لبنانی‌ها باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در اطراف ما ناامنی غوغا می‌کند ولی ایران امن است، دلیل آن نیز وجود پربرکت ولی امر و رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب است؛ هر توطئه‌ای که دشمن دنبال کرده، ایشان؛ این شخصیت بزرگ که خدا به حرمت قرآن وجود عزیزشان را تا ظهور حضرت حجت(عج) حفظ کند، مدیریت و خنثی کردند. ایشان نیروهای مسلح را مدیریت می‌کنند، مردم را ارشا د می‌کنند، در مقابل دشمن می‌ایستند و تسلیم نمی‌شوند و به ما توصیه می‌کنند که ایستادگی کنید که عزت در گروه مقاومت است. قرآن همه وقتی مسئله ولایت امام علی(ع) را مطرح می کند، می‌فرماید اینکه که ولایت را پیدا کردید، بدانید که دیگر دشمنان شما و کفار امیدی ندارند که به شما ضربه بزنند و این تجربه‌ای است که ما داشته‌ایم.

وی در ادامه متذکر شد: مسئولان مراقب باشید از دشمن نباید ترسید، ولی از فاصله طبقاتی، از روآوردن به زندگی اشرافی و اشرافی‌گری، از حقوق‌های کلان و فراموش‌کردن مستضعفان باید ترسید؛ دشمن خارجی را قوی دیدن و خود را ضعف پنداشتن، خطری است که باید از آن ترسید؛ نپرداختن به ذخائر داخلی و خیره‌شدن به دشمن، بهره نگرفتن از نیروی‌های جوان و با نشاط انقلابی، بیماری اجرایی و اداری تزریق صحنه‌های آلوده به جوانان در فضای مجازی، حاکمیت ثروت در فصل انتخابات وعده‌های دروغین ترس دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بخش از سخنان خود در واکنش به شعارهای نمازگزاران، اظهار کرد: خوشبختانه دست رئیس قوه قضائیه باز شده و در حال مجازات مفسدان اقتصادی است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول؛ ماه رسول‌الله(ص)، به مسئله هجرت که روز اول این ماه اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: پس از آن‌که پیامبر(ص) به سوی مدینه حرکت کردند، مسلمنان به ایشان ملحق شدند و حتی اگر نمی‌توانستند همسران و فررزندان را ببرند، آن‌ها را رها کردند؛ هجرت یعنی از همه چیز بریدن و وصل به خدا و رسول الله(ص) شدن. البته در ادامه انصار همه یاری کردند واین برادری و اخوت باعث پیشرفت اسلام شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به درپیش بودن ۱۳ آبان، اظهار کرد: این روز را که یادآور تبعید امام(ره) به ترکیه، یورش دژخیمان شاه به دانش‌آموزان و دانشجویان، تسخیر لانه جاسوسی امریکا که امام(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند و بالاخره روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، گرامی می‌داریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله قاضی، اولین شهید محراب و اولین امام جمعه تبریز، فرارسیدن سالروز شهادت شهید فهیده که مایه افتخار و عزت کشور است و روز بسیج دانش‌آموزی را یادآور شد و گفت: این‌ها ثمره انقلاب هستند که نوجوان ۱۳ ساله که هنوز بالغ نشده، داوطلبانه خود را آماده شهادت می‌کند.

خطیب جمعه تهران در بخش پایانی خطبه دوم به فراگیرشدن سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: پزشکان دقت کنند و ببینند علت آن چیست؟ از برخی پزشکان شینده‌ام که شکلات‌های رنگی و مواد رنگی سرطان‌زاست، لذا بررسی شود اگر این علل است اجازه تولید آن را ندهند و عوامل آن را مجازات کنند. هر روز یکی از وسایل واراتی سرطان‌زا عنوان می‌شود. از طرفی مسئولان تماشاگر نباشند به ویژه اینکه می‌گویند دارو کم شده است. هرچند مردم صبور هستند ولی باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: تا در توان داریم باید در حفظ تقوا بکوشیم؛ این تقواست که انسان را از گناه حفظ می‌کند لذا به یاد قیامت باشید.

وی افزود: تا در توان داریم باید در حفظ تقوا بکوشیم؛ این تقواست که انسان را از گناه حفظ می‌کند. به یاد قیامت باشید چرا که رمز سعادت یقین به تقواست. در قیامت حوادث عجیبی رخ می‌دهد و حقایقی  آشکار می شود که در آیات قرآن و ادعیه وارد شده است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه یکی  از صحنه‌های قیامت، فرار خویشاوندان از یکدیگر است. ، اظهار کرد: عالم برزخ عالم وحدت است. در روز قیامت افرادی هستند که وقتی برادر و پدر و مادر خود را می‌بینند، از دست او فرار می کنند، چرا که حق آن‌ها را ادا نکرده اند؛ وقتی مادر فرزندش را که حق او را ادا نکرده می‌بینید، گریبان فرزند را می گیرد و از او نمی گذرد و از خدا دادخواهی می کند و فرزند از دست مادر فرار می کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: روز قیامت ۵۰ هزار سال است و در این عالم طولانی خیلی گرفتاری داریم و باید فکری بکنیم، برای آن روز توشه‌ای داشته باشیم، اندیشه کنیم واز خدای متعال بخواهیم پیوسته به یاد مرگ و قیامت باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از مراحل سخت، عبور از صراط است، گفت: در این راه طولانی که روی جهنم کشیده شده، بازخواست می‌شویم و از دو چیز؛ یعنی امانت و خویشاوندی سؤال می‌شود. مسئولان بدانید هر مسئولیتی که در دنیا دارید، باید در قیامت پاسخگو باشید که در آن جایگاه چه کرده‌اید. باید پاسخ دهید که به فکر فقرا بوده‌اید، کارها را درست انجام داده‌اید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با یادآوری این نکته که مردم به مسئولان فرهنگی، امنیتی و ... اعتماد می‌کنند، خطاب به مدیران فرهنگی گفت: این مغزها امانتی در دست شماست. از طرفی پدران و مادران مراقب باشید که نوجوانان و کودکان شما چه چیزی در این گوشی‌های همراه می‌بینند، اگر صحنه‌های آلوده ببینند، آلوده می‌شوند. کسانی که از این صحنه‌ها حمایت می‌کنند و می‌گویند اجازه بدهیم خودشان انتخاب کنند، آیا می‌توان به وزارت بهداشت اجازه داد که غذای مسموم به مردم بدهد بگوید خودتان دقت کنید!؟ پس چطور انتظار دارید کودکان و جوانان خود تشخیص دهند؟

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    حوزه نیوز