شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آمریکا به هیچ یک از دست‌پروده‌ها و نوکرهای خود رحم نکرد و آن‌هایی که امروز با ادعای روشنفکری و نادیده گرفتن جنایات آمریکا علیه مردم ایران دم از مذاکره می‌زنند از سرنوشت محمدرضا پهلوی، صدام و حتی البغدادی عبرت بگیرند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه تقوا را تنها راه نجات بشر دانست و اظهار داشت: در دنیا، خدای متعال به اعمال ما پرده کشیده است و این از الطاف الهی است که آبروی انسان را حفظ می‌کند؛ در روایات بیان شده است که در دعاهای خود از خدا حفظ آبرو در روز قیامت را بخواهید.

امام جمعه ارومیه در ادامه به مباحث خانواده اشاره کرد و بیان داشت: از جمله وظایف دینی والدین آشنا کردن فرزندان خود با علمای دین است و باید به فرزندان خود یاد داد که با علمای نشست و برخاست کنند که این کار منزلت و ثواب بزرگی نزد خدا بدلیل آشنایی با دین، دارد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: بر مومنین لازم است که در روز ولایت امام عصر (عج) تجدید بیعت کنند، همانگونه که لازم است هر روز با حضرت تجدید عهد کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دین اسلام امروز با جمهوری اسلامی و مردم ایران شناخته و تبلیغ می‌شود و نمونه آن را در حضور حدود چهار میلیونی مردم ایران در راهپیمایی اربعین می‌توان مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان، اضافه کرد: در دوران پهلوی مجلس ایران تصویب کرد که هر گونه جنایاتی مستشاران آمریکا در ایران انجام دهند باید در کشور خود محاکمه شوند و حضرت امام خمینی (ره) از این مسئله به عنوان یک سرافکندگی و ذلت و تحقیر مردم ایران عنوان کردند.

حجت الا سلام و المسلمین قریشی افزود: رژیم پهلوی حضرت امام را بعد از سخنرانی علیه این لایحه در ۱۳ آبان دستگیر و به ترکیه تبعید کرد و همچنین کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوس از دیگر وقایع ۱۳ آبان است و به همین دلیل این روز را روز استکبار ستیزی نام‌گذاری کردند.

وی تاکید کرد: دین و اسلام اجازه ذلت را به مردم نداده و ما باید با دستور دین، با مستکبرین مبارزه کنیم و امروز به خاطر همین مبارزه، آمریکا بر آشفته است.

خطیب نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: غرب‌گرایان و روشنفکران باید از تاریخ معاصر عبرت بگیرند؛ محمدرضا بیش از سی سال برای آمریکا نوکری کرد، اما در آخر سرگردان شد و آمریکایی‌ها از ورود او ممانعت کرده و اجازه پناه بردن به آمریکا را هم نداند.

وی، بن علی، حسنی مبارک، صدام و البغدادی را از دیگر عبرت‌های تاریخ معاصر دانست و گفت: آمریکایی‌ها داعش را به وجود آوردند و دولت آمریکا عنوان کرد که ابوبکر البغدادی را مثل یک سگ کشتند و هیچ آدم عاقلی با این مستکبرین رابطه برقرار نمی‌کند.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: باید از تاریخ عبرت گرفت و بیانات رهبری را نصب العین خود قرار داده و در مسیر انقلاب حرکت کرد.

انتهای چیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha