جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با حمایت از حذف یارانه خانواده های پر درآمد در بودجه سال ۹۹، گفت: امیدواریم دولت در ردیف بودجه های سال ۹۹ توجه بیشتری به اقشار کم درآمد و مناطق کم برخوردار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از مصادیق رعایت تقوا دقت در استفاده از کلام در روابط اجتماعی است.

وی با اشاره به هفته وقف خاطر نشان کرد: وقف یکی از کارهایی بود که امام علی(ع) بسیار انجام می داد و حتی در ایامی که خانه نشین شده بودند نیز به انجام این کار توجه داشتند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در استان همدان در برخی از بخش ها همانند بخش درمان از نظر وقف دارای غنای خوبی هستیم، اظهار کرد: در کنار این بخش ها، نیازمند توجه مردم عزیز به قسمت های دیگری برای وقف هستیم که امروز نیاز جامعه است.

موقوفات را به سمت رفع مشکلات جوانان هدایت کنیم

وی افزود: امروز جوانان دارای مشکلات فراوانی هستند که در صدر آنها مشکل اشتغال و مسکن وجود دارد و چقدر خوب می شود اگر موقوفات به سمت رفع مشکلات جوانان هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر این که حوزه های علمیه نیز با مشکلات مالی فراوانی روبه رو هستند، ابراز داشت: یکی دیگر از مقاصدی که بهتر است موقوفات به آن سمت هدایت شود مسئله حوزه های علمیه است.

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ آبان، این روز را تداعی گر سه اتفاق مهم در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: در سال ۴۳ حضرت امام(ره) توسط رژیم طاغوت به ترکیه تبعید شدند، سپس در ۳۰ مهر ماه سال ۵۷ در همدان دانش آموزان همدانی به قیام علیه ظلم شاه پرداختند که از این روز به عنوان روز همدان یاد می شود و در ادامه این روز در ۱۳ روز بعد یعنی در ۱۳ ابان ۵۷ قیام دانش آموزان سراسر کشور رخ داد که امروز از آن به عنوان روز دانش آموز یاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی  با بیان این که ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم، ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان در عرصه های مختلف مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی، تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سالگرد ۱۳ ابان ۵۷ توسط دانشجویان دانشگاه تهران را سومین اتفاق مهم روز ۱۳ ابان در طول سالهای اخیر دانست و گفت: این حرکت به اندازه ای مهم بود که امام خمینی(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم و مهم تر از انقلاب اول یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به روز ۱۳ آبان روز مبازره با استکبار، یادآور شد: در اصطلاح مستکبر به کسی گفته می شود که برای منافع خودش طغیان و ظلم می کند، همانند فرعون که در قران کریم در راس مستکبران از او نام برده شده است.

وی با بیان اینکه امروز این خصلت در کشورهای مستکبر جهان نیز وجود دارد اظهار داشت: آمریکا در جریان برجام بدون در نظر گرفتن تعهد اخلاقی و انسانی از آن خارج شد و نشان داد انچه مهم است تنها منفعت خودش است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه در سیره معصومین و قران مبارزه با مستکبرین بارها مطرح شده است خاطر نشان کرد: خداوند در  قران در آیه ۷۵ سوره نسا مومنی را مزمت می کند که اهل مبارزه با مستکبر نباشد.

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام با مستکبران مبارزه فرهنگی، سیاسی و مسلحانه داشت یادآور شد: بنا بر اصل ۱۵۴ قانون اساسی کشور که مورد تایید ولی فقیه، مراجع و مردم می باشد کشور ما در عین این که در امور داخلی کشور های دیگر دخالت ندارد اما از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبران در هر جای جهان حمایت خواهد کرد و این سیاست جمهوری اسلامی است که برخاسته از قران کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: بنابراین دولت های ما به لحاظ قانون اساسی موظف هستند از مستضعفان جهان همچون یمن حمایت کنند.

وی به تشریح اتفاقات رخ داده در عراق و لبنان پرداخت و گفت: گاهی از مواقع مردم مطالبات به حقی دارند که نیازمند رسیدگی جدی مسئولان است، اما نوع برخورد ها به نحوی است که نه تنها مشکل اقتصادی حل نمی شود بلکه امنیت مردم نیز از دست می رود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: راه مطالبه گری بسیار مهم است چرا که برآیند خیلی از آشوب ها از دست رفتن امنیت خواهد بود.

لزوم حمایت دولت از اقشار کم درآمد

وی با حمایت از حذف یارانه خانواده های پر درآمد در بودجه سال ۹۹ یادآور شد: امیدواریم دولت در ردیف بودجه های سال ۹۹ توجه بیشتری به اقشار کم درآمد و مناطق کم برخوردار داشته باشند.

امام جمعه همدان در پایان نیز با اشاره به هفته پدافند غیر عامل به ساخت جت آموزشی در پایگاه شهید نوژه همدان اشاره کرد و گفت: ساخت این جت آموزشی نشان داد که جوانان ما با همه تحریم ها کماکان راه با موفقیت خودشان را به پیش می برند که این قابل تقدیر است و باید گفت امنیت حاکم بر کشور را مدیون زحمت این جوانان و این عزیزان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha