جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: انگلیس بزرگ ترین نسل کشی دنیا را در ایران در زمان جنگ جهانی با جمع کردن غلات انجام داد و نصف جمعیت ایران یعنی ده میلیون انسان بی‌گناه بر اثر قحطی کشته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ادّعایی ارامنه توسط کنگره آمریکا و تحریم مردم ترکیه، اظهار داشت: بر فرض صحت این نسل کشی، این حادثه در زمان دولت عثمانی بوده و نباید تاوان آن را مردم امروز ترکیه بدهند و بزرگ ترین نسل کشی دنیا را دولت انگلیس در ایران در زمان جنگ جهانی با جمع کردن غلات مرتکب شد و نصف جمعیت ایران یعنی ده میلیون انسان بی‌گناه کشته شدند.

وی افزود: یک نسل کشی بزرگ دیگر در بوسنی با خیانت دولت هلند اتفاق افتاد و  8 هزار مسلمان بی گناه قتل عام شدند و در کشتار سربرنیتسا 8 هزار مرد و پسر مسلمان بوسنیایی کشته شدند و این کشتار، بزرگترین کشتار بعد از جنگ جهانی دوم در خاک اروپاست که دیوان بین المللی دادگستری، این حادثه را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته است.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: در خوجالی نیز نسل کشی اتفاق افتاده و مسلمان‌ها توسط ارمنی ها قتل عام شدند، چرا کنگره آمریکا آن را محکوم نمی‌کند؟ امروز بزرگترین نسل کشی در یمن اتفاق می‌افتد و هر روز ده‌ها کودک از سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند و تاکنون پیش از 50 هزار نفر در یمن توسط ائتلاف آمریکایی کشته شده اند و چرا آمریکا و اروپا به طور مستمر به رژیم شرور عربستان سلاح می‌فروشند؟

وی تصریح کرد: در دنیایی که با معیار دوگانه و با حق ویژه و با درجه بندی انسانها اداره می‌شود بر ما لازم است سریعا تمام زیرساخت‌های کشور را با چنگ و دندان تکمیل نماییم تا با رسیدن به استقلال اقتصادی آرزوهای شوم استکبار جهانی را ناممکن کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در خصوص تبلیغات آمریکا در موضوع کشته شدن ابوبکر البغدادی، گفت: ترامپ تصریح کرد که داعش را آمریکا تولید کرده و کلینتون نیز در کتاب خود تصریح می‌کند که با سفر به بیش از پنجاه کشور داعش را به راه انداختیم، پس تمام رؤسای داعش نیز توسط آمریکا نصب شده‌اند و البغدادی نیز توسط آمریکا انتخاب شده  و کشتن او توسط آمریکا برای آمریکا افتخار نیست.

وی عنوان کرد: آنچه که باعث رنجش انسان‌ می‌شود این است که آمریکایی‌ها انسان‌ها را احمق حساب می‌کنند و امروز همه می‌دانند که آمریکا با ورقه داعش بازی و معامله می‌کند و با راه اندازی داعش هم آبروی مسلمان‌ها را می برد و هم داعش را مثل شمشیر سامورایی بالا سر مسلمان‌ها گرفته و آن‌ها را می دوشد و سلاح‌های خود را می‌فروشد و هم در روز مبادا مثل حادثه استیضاح رئیس جمهور آمریکا از ورقه داعش به نحو احسن استفاده می‌کند آما آن‌ها باید بدانند طشت رسوایی آمریکا از بام افتاده و تلاش برای پوشاندن چهره واقعی آن‌ها فائده ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شرارت‌ها، جنایت‌ها و زورگویی‌های آمریکا اظهار داشت: مبارزه با چنین قدرت اهریمنی قدسیت دارد به همین جهت کشور ما روز 13 آبان روز اشغال سفارت آمریکا را «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» تعیین کرده است.

وی در ادامه گفت: دولت‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا با علم به حقوق ملت‌ها، آن را ضایع و به آن‌ها تعدی و ظلم می‌کند و رئیس جمهور آمریکا در ماجرای شیمایی هیروشیما گفت "ما از حادثه هیروشیما احساس خجالت نمی‌کنیم چون اگر ما این چند هزار نفر را نمی‌کشتیم بعدا ممکن بود بیشتر از آن در همه دنیا کشته شود "  و نظام حاکم بر دنیا، نظام پاسخگو نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه نقش انگلیس در تأسیس و ایجاد اسرائیل و حمله آمریکا به عراق به بهانه وجود تسلیهات هسته‌ای را از دیگر جنایات غربی‌ها عنوان کرد و گفت: ناو وینسنس آمریکا در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر و خدمه که 60 کودک در بین آن‌ها بود را ساقط کرد، اما رئیس جمهور آمریکا به فرمانده آن مدال افتخار داد و تا آخر از ملت ایران عذرخواهی نکرد و آن‌ها در حمله به عراق و سوریه نه از دولت این دو کشور و نه از شورای امنیت سازمان ملل اجازه نگرفتند و گفتند "حوصله بازی موش و گربه را نداریم"

وی با تاکید بر اینکه امریکایی‌ها علنا به دنبال سرنگونی حکومت مردمی جمهوری اسللامی ایران هستند، افزود: آمریکایی‌ها کوچکترین آداب دیپلماسی را رعایت نمی‌کنند و به راحتی فلسفه تشکیل سازمان ملل را زیرپا گذاشته و به تمام اعضاء آن اهانت و اثبات می‌کنند که سیستم سازمان ملل عقیم است.

وی گفت: آمریکایی‌ها به راحتی دستور ترور دانشمندان هسته ای ایران را صادر کردند و در مقابل عده ای روشنفکر مرعوب در داخل کشور می گویند "چرا امام در برابر آمریکا قواعد دیپلماسی را رعایت نکرد و گفت اسرائیل باید از بین برود و به دانشجوها اجازه تصرف سفارت آمریکا را داد".

امام جمعه اضافه کرد: وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل، ایران را به دخالت نظامی تهدید کرد و گفت اگر برجام اصلاح نشود اسرائیل اقدام نظامی یک جانبه انجام خواهد داد و او ذره‌ای قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کند ولی روشنفکران ما می‌گویند چرا ما در برابر آن‌ها قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کنیم؟.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha