پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که 16 آبان سومین فرصت نظام به کشورهای اروپایی تمام می‌شود و نوبت به گام چهارم کاهش تعهدات است، گفت: گام چهارم کاهش تعهدات باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به این‌که یکی از آثار تقوا توجه انسان به آخرت و فراهم کردن زاد و توشه برای سفر آخرت است، اظهار داشت: قرآن هم دائماً انسان را نسبت به آخرت توجه می‌دهد به‌طوری‌که خداوند متعال در آیه 110 سور مبارکه بقره می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آوردید هر کار خیری که انجام دهید آن را نزد خداوند خواهید یافت همانا خداوند به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است.

وی ادامه داد: انسان اگر باور کند که کار خیری که انجام می‌دهد به بهترین شکل و بزرگ‌ترین پاداش به او برمی‌گردد و بیشتر به فکر خیرات می‌افتد و چیزی برای آخرتش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: چقدر افراد بوده‌اند که با ثروت‌های هنگفتی از دنیا رفته‌اند و دیگر هیچ نامی از آن‌ها باقی نمانده و خوشا به حال کسانی که باکار خیر نام خودشان را جاودانه کرده‌اند.

وی افزود: همه ما از دنیا می‌رویم و مال و ثروتمان بعد از مرگ به هیچ درد ما نمی‌خورد مگر کسانی که خیر ماندگاری را از خود باقی گذاشته باشند.

حجت‌الاسلام کتابچی شهادت امام حسن عسکری (ع) را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: ائمه معصوم ما به‌ویژه امام یازدهم زمینه را برای زمان غیبت امام زمان (عج) فراهم کردند و باتربیت مجتهدین باتقوا و زاهد به‌گونه‌ای جامعه را آماده کردند که بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع) شیعیان به‌هیچ‌عنوان گرفتار سرگردانی نشدند و راه برای آن‌ها کاملاً مشخص بود.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: امروز عَلَم حکومت اسلامی که مورد هدف ائمه بوده است درواقع با امدادهای غیبی الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) به دوش ولی‌فقیه زمان، مقام معظم رهبری قرار داده‌شده است.

وی بابیان این‌که در آستانه 13 آبان قرار داریم، ابراز داشت: در این روز اتفاقات مهمی رخ‌داده است که یکی از این اتفاقات تبعید حضرت امام به ترکیه در سال 43 به دنبال اعتراض ایشان به سند بردگی ملت ایران و تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود که نیاز به توضیح کاپیتولاسیون برای شما عزیزان نیست اما برای جوانان عرض کنیم که در آن زمان مسئولان نظام شاهنشاهی در این کشور پذیرفتند که شهروندان و نظامیان آمریکایی هر جرمی را در ایران مرتکب شوند کسی حق محاکمه آن‌ها را نداشته باشد. یعنی اگر یک سرباز آمریکایی شاه این مملکت را می‌کشت کسی حق محاکمه و برخورد با او را نداشت ولی اگر شاه ایران سگ یک آمریکایی را می‌کشت باید محاکمه شود و این‌یک خفت و ذلت شدیدی برای یک ملت بود و حضرت امام مقابل این ننگ ایستاد و در 13 آبان ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

حجت‌الاسلام کتابچی دیگر اتفاق مهم این روز را تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی برشمرد و افزود: جوانان ما با تسخیر سفارت امریکا که درواقع لانه جاسوسی آمریکایی‌ها بود و کشف ماشین‌ها و ابزار پیشرفته جاسوسی و هزاران سند به‌جای مانده از آن، چشم جهانیان را به حقایق جدیدی درباره سفارتخانه‌های شیطان بزرگ باز کردند.

وی تأکید کرد: امروز هم آمریکا ۳۸ پایگاه نظامی در جهان دارد که بزرگ‌ترین آن در آلمان است که نزدیک به ده هزار سرباز آمریکایی را در خود جای‌داده است. علاوه بر این امریکای جنایت‌کار ۲۲۳ سفارتخانه و کنسولگری در کشورهای مختلف دارند که درواقع لانه‌های جاسوسی آن‌ها است.

حجت‌الاسلام کتابچی ادامه داد: آمریکایی که دوست و دشمن نمی‌شناسد و حتی به کشورهای مثلاً هم‌پیمان و نزدیک خود هم رحم نمی‌کند. شنود مکالمات تلفنی مرکل و وجود جعبه‌های سفید مرموز بر روی پشت‌بام‌های ساختمان‌های 80 کشور دنیا حکایت از این دشمنی‌ها و ادامه تسلط آمریکایی‌ها بر سایر کشورها دارد و بدون تردید تمام ۱۰۰ کودتای انجام‌شده توسط آمریکا و ۲۴۵ بار مداخلهٔ غیرقانونی در کشورهای مختلف، محصول تلاش همین سفارتخانه‌هاست

وی بیان داشت: یکی از آخرین نشانه‌های کینه‌ها و عداوت آمریکایی‌ها از ملت بزرگ ایران و اینکه به کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شوند همین برجام است، تحریم‌های بعد از برجام است شدت بیشتر دشمنی‌های آن‌ها بعد از برجام است البته اروپایی‌ها هم در دشمنی با ما در تبعیت از آمریکایی‌ها کم نگذاشتند و در مقابل راهکار مسئولین انقلابی ما کاهش تعهدات برجامی است.

امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که 16 آبان سومین فرصت نظام به کشورهای اروپایی تمام می‌شود و نوبت به گام چهارم کاهش تعهدات است، گفت: گام چهارم کاهش تعهدات باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی در پایان به مشکلات بخش سلفچگان اشاره کرد و تصریح کرد: مسئولین بخش تمام تلاششان برای ساماندهی انار فروشان انجام داده‌اند بعد از عدم همکاری اداره کل راهداری استان نامه‌ای را به استاندار نوشتم که متأسفانه هیچ جوابی را دریافت نکردیم و از این‌همه بی‌توجهی باید به چه کسی پناه برد، نمی‌دانیم و درواقع از مسئولینی که توانایی حل مشکل به این کوچکی را ندارند چه باید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha