پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوشته های ضدمسلمانی روزنامه نگار انگلیسی محکوم شد

حوزه/ یک روزنامه نگار انگلیسی که طی مقاله ای نوشته بود که انتخابات انگلیس باید زمانی برگزار شود که مسلمانان قادر به شرکت در آن نباشند، توسط جامعه اسلامی و اعضای دیگر روزنامه مورد انتقاد قرار گرفت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، نوشته های اسلام ستیزانه یک روزنامه نگار جنجالی انگلیسی با نام راد لیدل توسط جامعه اسلامی بریتانیا محکوم شد.

ستون موجود در مجله اسپکتاتور نیز به دلیل تمسخر یک نماینده مجلس مسلمان محکوم شده است.

 چندین مشارکت کننده در این مجله ، از جمله ایزابل هاردمن دستیار سردبیر ، ستون به نگارش در آمده را نه سرگرم کننده ندانسته و گفته اند که ارزش نوشتن  نداشته  است  و از این حادثه ابراز ناراحتی کرده اند.

هاردمن ، که علیه سوءاستفاده داخلی مبارزه می کند ،  در بیانیه ای از مقاله مذکور فاصله گرفته و گفت: من عمیقا با آن مخالفم و از مقاله راد لیدل نارحت شدم. من هیچ ارتباطی با این ستون ندارم و مطلب خودم را در مجله می نویسم. اما نمی خواهم کسی فکر کند من به نوعی با آنچه او در مورد رای گیری مسلمانان گفته است موافقم.

مقاله لیدل پیشنهاد می کند که انتخابات باید در زمانی برگزار شود که بتواند آرای مسلمانان و دانشجویان را به حداقل برساند تا شانس پیروزی محافظه کاران بهبود یابد.

وی نوشت:  انتخاب من برای تاریخ انتخابات روزی خواهد بود که دانشگاه ها بسته باشند و مسلمانان از انجام هر کاری هر کاری منع می شوند.  وی گفت:  باید حداقل یک روز در تقویم مسلمان وجود داشته باشد؟ من حساب می کنم که حداقل 40 کرسی به محافظه کاران تحویل دهد.

ساجد جاوید، سیاستمدار مسلمان بریتانیایی، گفته های این روزنامه نگار را که خواستار برگزاری انتخابات در روزهای ممنوع دینی مسلمانان شده بود، محکوم کرد.

جاوید نماینده مسلمانان توییت کرد. مشخص نیست که آیا نظر راد لیدل یک شوخی است یا نه، که اگر شوخی هم کرده باشد  خنده دار و قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: هیچ جامعه ایدر کشور ما نباید از این طریق کنار گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha