چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام آسوده یدکی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به نقش ویژه حوزویان و روحانیان در گسترش فرهنگ وقف و هدایت آن به‌سوی نیازهای روز جامعه، گفت: طلاب حوزه علمیه به اخذ موقوفات جزئی و مشارکتی همت بگمارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه محمودیه فاروج، با اشاره به قدمت این مدرسه و اینکه ریشه احداث و بنای این مدرسه در موضوع بابرکت وقف بوده است، اظهار کرد: الحمدلله ثمرات برکات این موقوفات در خروجی‌های این مدرسه مشاهده می‌شود.

وی با اذعان به این امر که دغدغه مندترین افراد جامعه به لحاظ توسعه ارزش‌های الهی، طلاب و روحانیون هستند گفت: به همین دلیل اولی‌ترین افراد برای تلاش جهت اخذ وقف ویژه حوزه علمیه و نشر معارف و علوم دینی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص)، افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید نامه عمل انسان بعد از مرگش بسته می‌شود جز چند مورد؛ ازجمله مکتوبی که از انسان به جای بماند، فرزند صالحی که به جامعه تحویل می‌دهد و برکات وجودی او شامل حال جامعه شود و صدقه جاریه‌ای که از انسان به جای بماند و باعث خیرات در برکات بشود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی گفت: موقوفه‌ای در استان هست که بیشتر از 800 سال مردم را بر گرد سفره اهل‌بیت جمع می‌کند و در طول این سالیان ذکر خیر و نثار هدایای معنوی برای آن واقف نیز بوده است که این ماندگاری انسان بعد از حیات ظاهری را بیان می‌کند.

وی با تشویق طلاب به اینکه در بین اقوام و آشنایان خود موضوع وقف‌های جزئی و وقف مشارکتی را ترویج کنند، گفت: شاید در حال حاضر یک وقف جزئی و محدود حتی در حد یک درخت مثمر، به چشم نیاید؛ منتهی به‌عنوان ترویج یک سنت حسنه و ارشاد دیگران به‌سوی یک معروف، همان وقف جزئی الگویی خواهد شد که باعث ترغیب دیگران به گرایش به این امر خیر بشود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی اظهار کرد: وقف به دلیل ظرفیت‌هایی که دارا است، از این جمله که به‌صورت مردمی تأسیس و اداره می‌شود و در اکثر موارد تأمین مالی و انجام فعالیت‌های سازمانی به عهده اعضای سازمان غیرانتفاعی و داوطلبانه آن است.

وی افزود: این بخش می‌تواند بهترین بستر برای حضور و نقش‌آفرینی مردم به‌صورت داوطلبانه در امر توسعه و پیشرفت کشور حتی در حساس‌ترین و سخت‌ترین شرایط اقتصادی یعنی شرایط تحریم و فشار اقتصادی کشورهای معاند با نظام اسلامی باشد و بار بزرگی را از دوش دولت‌ها بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha