سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست خبری معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

حوزه/معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مراسم معنوی عهد جانان با حضور 2 هزار طلبه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: محوری‌ترین موضوعی که در برنامه‌های امسال مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته‌شده است بحث اجتماع و همدلی قلب‌ها با محوریت امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: در راستای همین برنامه‌ها برای جامعه هدف‌های مختلف برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی تأکید کرد: برای این مهم 3 جامعه هدف در 3 رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگ‌سال در نظر گرفته‌شده است که برای هر یک از این افراد و گروه‌ها برنامه‌های خاصی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان این‌که بازی مهم‌ترین ابزار آموزشی کودک در خانه است، خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده و کودک وجود بازی‌های خارجی آسیبی جدی برای کودکان وارد می‌کند به همین علت برنامه‌ای بانام بازی بازوی خانواده در نظر گرفته‌شده است، علاوه بر این نخستین همایش بازی‌های خانوادگی در مسجد جمکران 24 آبان ماه با حضور خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: در حوزه نوجوانان و جونان نیز برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است به‌طوری‌که برنامه‌ای خاصی با عنوان دوست خوب من برای این رده در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای آواها و نغمه‌های مهدوی نیز در این رده سنی برگزار خواهد شد تا کودکان و نوجوانان نیز به‌نوعی در مراسم‌های مهدویت مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی برنامه‌های مسجد جمکران در شب شهادت امام حسن عسگری (ع) را موردتوجه قرارداد و گفت: در این شب برنامه عزاداری را خواهیم داشت و همچنین در این مراسم از موکب‌های فعال مهدوی در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز قدردانی خواهد شد.

وی برنامه‌های روز شهادت امام حسن عسگری (ع) را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مراسم عهد جانان با حضور 2 هزار طلبه برگزار خواهد شد و علاوه بر این برنامه جشن عهد مدام را در این روز خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی به برنامه‌های روز 9 ربیع‌الاول اشاره کرد و گفت: صبح این روز مراسم عهد سربازی با حضور ارگان‌های نظامی و اقشار مردم و با شعار 6 هزار نفر به نیابت از 6 هزار شهید برگزار می‌شود که سخنران این مراسم سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

وی افزود: ظهر روز 10 ربیع‌الاول نیز حضور گسترده‌ای در نماز جمعه تهران خواهیم داشت که علاوه بر سخنرانی در پیش از خطبه‌ها مراسمی نیز برای تجدید بیعت با حضور خادمین مسجد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های عکسی نیز با عناوین مختلف در قم و تهران برگزار خواهد شد و علاوه بر این‌یک برنامه استیج نیز در روز 9 ربیع‌الاول در چهارراه ولیعصر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha