جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: یکی از این برنامه های فرهنگی که در راستای وحدت بیشتر در استان کردستان می باشد، اجرای جشن ملی آوای ارادت «هه تاو» در هفته وحدت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلال قلعه شاخانی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران برنامه های هفته وحدت در استان کردستان را تشریح کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: باید هفته وحدت را بهترین فرصت برای تحکیم برادری ها در این خطه از ایران اسلامی دانست.

قلعه شاخانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در این هفته همه مسلمانان جهان اسلام باید در برابر دشمن واحد خود که همان آمریکا و اسرائیل غاصب است، متحد شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت:در هفته وحدت باید مبانی، اصول و ارزش های فرهنگ اسلامی به صورت کامل و کاربردی تقویت شوند.

این مقام فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته است، اظهار داشت: اگر جهان اسلام می خواهد که در برابر توطئه های دشمنان دین خدا همچنان استوار و پابرجا باشد باید هرگز اجازه ندهد که بین برادران دینی تفرقه بیفتد و وحدت رنگ ببازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ان شاء الله در هفته وحدت برنامه های فرهنگی و دینی بسیاری در سطح استان کردستان با مشارکت برادران اهل سنت و اهل تشیع برگزار خواهیم کرد.

وی به برخی از این برنامه ها اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این برنامه های فرهنگی که در راستای وحدت بیشتر در استان کردستان می باشد، اجرای جشن ملی آوای ارادت «هه تاو» در هفته وحدت می باشد.

قلعه شاخانی در تشریح این برنامه توضیح داد: این ویژه برنامه از سری برنامه های موضوعی هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و جشن های بهار مهربانی است که از ۱۸ آبان ماه جاری به مدت سه شب در مجتمع فجر شهر سنندج برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: برگزاری جشن های بهار مهربانی در راستای بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده ها و سازمان های مردم نهاد در سطح کشور از دیگر برنامه های ما در هفته وحدت خواهد بود.

قلعه شاخانی به برگزاری همایش منطقه ای شعر انتظار، جشن وحدت و همدلی در شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: همچنین در هفته وحدت جشنواره «قلم روستا» در روستای «آویهنگ» با حضور هنرمندان استان کردستان برگزار می گردد.

وی در پایان سخنان خود گفت: یکی دیگر از برنامه ها در هفته وحدت برگزاری جشن وحدت در کانون های فرهنگی مساجد در سطح استان کردستان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha