جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه استان لرستان خواستار فرهنگ سازی و ترویج وقف مشارکتی در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، امروز در نشست تخصصی «وقف و حوزه های علمیه»، در مدیریت حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه وقف از تاکیدات دین مبین اسلام و چشمه جاری رحمت الهی است، گفت: خیران نیک اندیش با وقف در حوزه های مختلف، رحمت پروردگار و آرامش ماندگار دنیا و آخرت را برای خود رقم می زنند.  

وی با بیان اینکه باید با همت جهادی در راستای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه فعالیتهای تبلیغی و فرهنگی منسجم و هدفمند صورت گیرد، افزود: اشاعه فرهنگ وقف در جامعه موجب گسترش موقوفات متناسب با نیاز جامعه خواهد شد.

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت، اساتید حوزه و همچنین اصحاب رسانه  باید در راستای اشاعه فرهنگ وقف بویژه وقف مشارکتی در جامعه رسالت خود را انجام دهند، خاطر نشان کرد: حوزویان باید وقف مشارکتی را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا سنت حسنه وقف مشارکتی تقویت شود.  

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه موقوفات حوزوی در استان بسیار اندک است، گفت: امید می رود با تبلیغ و تبیین وقف مشارکتی در جامعه بتوانیم تعداد موقوفات بویژه وقف های حوزوی را نیز گسترش و توسعه بخشیم.  

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه احیای موقوفات باید در دستور کار فوری سازمان اوقاف قرار گیرد، بیان داشت: با احیای موقوفات در زمینه های گوناگون می توان می توان هزینه های حاصل از موقوفات را برای رفع مشکات و گرفتاری های جامعه بنا بر نیت واقفان هزینه کرد.  

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha