جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت پیگیری سرفصل‌های مرتبط با دو نهاد آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در واقع بیانیه گام دوم انقلاب خوراک فکری کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به نقش و رسالت ویژه آموزش‌وپرورش در تعلیم و تعلم نسل آینده کشور، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که دانش‌آموز ما خدای‌ناکرده هضم در فرهنگ غربی نشود.

وی افزود: متأسفانه اکنون فرهنگ غرب را چنان جا انداخته‌ایم که حتی معلم ما در تشکر از دانش‌آموز برای خوب درس خواندن، اصطلاح «مرسی» را به کار می‌برند در حالی که تشکر کردن و احوالپرسی در سبک زندگی اسلام خود دارای عبارت‌های دعا و عبادت است.

رئیس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: همچنین الآن می‌بینیم فضای مجازی در میهمانی‌ها صله‌رحم را تحت تأثیر قرار داده و سر هر کس در گوشی او است؛ در حالی که صله‌رحم به معنای اتصال فکر و روح است و این‌گونه با غرق شدن در فضای مجازی حتی در میهمانی‌ها، صله‌رحم تحقق نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید وارد میدان شده و از پایه فرزندان خود را با سبک زندگی اسلامی آشنا کنیم، تصریح کرد: در این راستا شایسته است بیانیه گام دوم انقلاب، محور کار کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: روحانی و مشاور مذهبی ما در مدارس آموزش‌وپرورش باید بر اساس این محورها پیش برود تا بدانیم در انتها چه‌کار کرده و به چه نتیجه‌ای رسیده‌ایم.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری سرفصل‌های مرتبط با دو نهاد آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: درواقع بیانیه گام دوم انقلاب خوراک فکری کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این راستا باید کارگروهی برای استخراج کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم و اولویت‌بندی آن برای طرح در جلسه بعدی کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش تشکیل شده و فعالیت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha