جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشو گفت: نگاه به فرهنگ و روح برخاسته از بومیت استان باید در تولیدات لحاظ شود و اگر به آن توجه نشود فراموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سینا دلشادی، ظهر امروز در نشست شورای اداری حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نهاد، اظهار داشت: خوشبختانه اخیراً توسعه مناسب و چشمگیری در زیر ساخت‌های هنری در این استان اتفاق افتاده است.

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور افزود: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به زیرساخت‌هایی احتیاج است که می‌بایست در تراز ملی و استانی مهیا شود و در استان بوشهر این امر صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به تعامل موجود درحوزه هنری استان بوشهر و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام گرفته در حوزه‌های سخت افزاری و زیرساخت‌ها، انتظار بر پیشرفت در حوزه‌های تولیدی و نرم افزاری نیز از این استان بیشتر از گذشته می‌شود.

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با اشاره به مدیریت حوزه هنری استان بوشهر اظهار داشت: انسجام عملکردها و متانت حوزه هنری متأثر از مدیریت آن است و استان بوشهر با دارا بودن مدیری فعال، دغدغه مند و جهادی توانسته بخوبی رسالت‌های خود را در این حوزه اجرایی کند.

دلشادی ضمن اشاره به اندیشه و تفکر هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: قرن‌ها فرهنگ مقاومت، استعمار ستیزی و بیگانه ستیزی در استان بوشهر وجود داشته است.

وی افزود: عاملی که باعث می‌شود، شهید مهدوی، شهید ماهینی و امثال این شهیدان سلحشورانه به قلب دشمن حمله کنند ریشه فکری، فرهنگی و تربیتی انسان‌هاست.

دلشادی با اشاره به رشادت‌های رئیسعلی دلواری، ادامه داد: زمانی که سابقه مبارزاتی این مبارز و جهادگر آگاه را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که وی چه پیوندی با حوزه علمیه، علما، فقها و مجتهدین داشته است. 

وی افزود: چنین تاریخی به معنای مبارزه و مقاومت آگاهانه و فرهنگ مقاومت شیعی عاشورایی است. 

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با بیان ظرفیت‌های عظیم فرهنگی استان بوشهر تصریح کرد: این استان می‌تواند به عنوان پایگاه و مهد هنر مقاومت در کشور معرفی شود.

وی با اشاره به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: وجود چنین شخصیت و دیدگاهی برای هر استان یک فرصت طلایی جهت کار و فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود. 

دلشادی افزود: باعث خرسندی است که حوزه هنری استان بوشهر توانسته با چنین شخصیتی ارتباط گسترده برقرار کند تا جایی که امام جمعه بوشهر مقدمه کتاب‌های این سازمان را می‌نویسد.

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به مأموریت‌های این سازمان بیان کرد: کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان هنری و تولید آثار فاخر هنری محور فعالیت‌های حوزه هنری است. 

دلشادی با بیان اینکه حوزه هنری با تولیدات خود زنده است اظهار داشت: تولید است که می‌تواند هنر انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد، به خصوص تولیداتی که خود مولد باشند؛ کتابی که تولید می‌شود زمانی زنده‌تر می‌شود که بر اساس آن نمایشنامه‌ای نیز تولید شود.

معاون اجرایی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با اشاره به آثار فاخر استان بوشهر گفت: باید زنجیره‌ای از تولیدات آثار هنری ایجاد شود و زمانی که موضوعی از رشادت‌ها و دلاوری‌های یک سرزمین وجود دارد، باید کتاب و داستان آن تولید شود، شعر و موسیقی آن تولید شود، نمایشنامه و فیلمنامه آن نیز تولید شود و زنجیره آن حفظ شود تا به هدف برسیم.

وی در این راستا ادامه داد: نگاه به فرهنگ و روح برخاسته از بومیت استان باید در تولیدات لحاظ شود و اگر به آن توجه نشود فراموش می‌شود.

دلشادی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را ارائه دادند که مهم‌ترین بیانیه تاریخی چهل ساله این مملکت است و یک سند راهبردی و استراتژیک روبروی ماست که باید جهادگرانه به آن عمل کرد.

وی افزود:  حوزه هنری خط مقدم جهاد و مقاومت فرهنگی است و زمانی که به وعده‌های الهی توجه کنیم، پیروزی از آن ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha