جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجازی

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی گفت: ۲۸ آذرماه همزمان با سالروز رحلت آیت‌الله تألهی شاهد این رویداد مهم با حضور دو وزیر علوم و ارشاد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سید محمدکاظم حجازی، دبیر کنگره ملی آیت‌الله تألهی، بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای بزرگداشت مفاخر و شخصیت‌های دینی همدان، موسسه شهید مدنی برنامه‌های مطلوبی برگزار کرده که در سال ۱۳۹۶کنگره بزرگداشت آیت‌الله نجفی همدانی را برگزار کرد.

 وی ادامه داد: امسال کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله تألهی را در دستور کار خود قرار داده است که ۲۸ آذرماه همزمان با سالروز رحلت ایشان شاهد این رویداد مهم خواهیم بود.

حجازی با بیان اینکه در توسعه فرهنگی همه ابعاد فرهنگی به صورت هم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دبیرخانه کنگره آیت‌الله تألهی که تجربه برگزاری کنگره آیت‌الله نجفی را داشته‌ است، برآن شده تا اصحاب رسانه را در برگزاری این کنگره به کمک گیرد و از راهکارهای آنها استفاده کند.

وی تأکید کرد: این کنگره‌ها باید بتواند جوان امروز را تحت تأثیر قرار دهد و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشد و برای آحاد جامعه در سال ۱۳۹۸ و اقتضائات امروز کاربرد داشته باشد، اما چگونگی و نحوه آن به کمک رسانه نیاز داریم.

حجازی با بیان اینکه همه مسئولین استان همدان در برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله تألهی پای کار آمده‌اند، اذعان کرد: در شورای استانی ۶کمیته تشکیل شده است: کمیته علمی به ریاست مدیر حوزه‌ علمیه استان و جانشینی دانشگاه بوعلی‌سینا، کمیته تبلغیات بر عهده شهرداری همدان، کمیته فرهنگی و پشتیبانی با ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته اطلاع رسانی با ریاست صدا و سیمای مرکز همدان، کمیته  هماهنگی و امور انتظامی با ریاست فرماندار همدان وکمیته مردمی با ریاست اداره تبلیغات اسلامی.

دبیر کنگره ملی آیت‌الله تألهی بیان کرد: دست‌نوشته‌های این عالم بزرگ طی مدت ۲۰ سال توسط پسر ایشان جمع‌آوری شده و توسط ۳۰ طلبه زبده بازنگری شده و در قالب ۸ اثر فاخر ارائه می‌شود.

وی از ساخت یک مستند از زندگی آیت‌الله تالهی توسط رسانه ملی خبر داد و با اشاره به ارائه ۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره، خواستار توجه به این مهم شد.

حجازی با اشاره به حضور دو وزیر علوم و ارشاد در این کنگره گفت: در بخش مردمی برنامه تعدادی از دانش‌آموزان مستعد شناسایی شده‌اند که نشست جداگانه‌ای برای آنها در ارتباط با شخصیت این عالم فرزانه برگزار می‌شود.

وی معرفی شخصیت ایشان توسط جمعی از طلاب در مساجد و بین نمازگزاران را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: تعدادی از معلمان نیز در قالب برنامه دوره ضمن خدمت در مورد شخصیت آیت‌الله تالهی در بین دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره آیت‌الله تالهی اظهار کرد: انعکاس خبری این کنگره در بعد ملی یکی از موضوعاتی است که باید مد نظر باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به شخصیت عرفانی، دینی و مردمی آیت‌الله تالهی گفت: وجود این عالمان عالیقدر یکی از شاخصه‌های فرهنگی همدان به شمار می‌روند که باید نسبت به معرفی آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت در راه توسعه فرهنگی استان استفاده شود خواستار توجه به این مهم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha