چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وقف

حوزه/ حجت الاسلام حیدری از وقف به عنوان راهکاری مهم در مقابله و مبارزه با ظلم و بی عدالتی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: با ترویج و گسترش فرهنگ وقف، شاهد تحقق عدالت حقیقی در جامعه دینی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه وقف در قائمشهر برگزار شد با بیان این که وقف زحمات دنیوی انسان را به خیرات ابدی تبدیل می کند، گفت: وقف  صدقه ای جاریه است که موجب ماندگاری نام و یاد انسان در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی با اشاره به این که انسان با وقف اموال و دارایی های خود از تعلقات دنیوی فاصله می گیرد، افزود: اموال انسان پس از مرگ از بین خواهد رفت، اما با وقف از نابودی آن جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری، عمل امینانه به نیات واقف را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ وقف موجب رشد و تقویت فرهنگ دینی و معنوی در جامعه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان با وقف اموال و دارایی های خود باقیات و الصالحاتی برای خود به جای خواهد گذاشت، بیان داشت: وقف بهترین راه برقراری عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف  وامور خیریه مازندران با اشاره به این که با تکیه بر فرهنگ وقف می توانیم بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی، درمانی و آموزشی جامعه را رفع کنیم، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج و تقویت این فرهنگ اصیل دینی بهره گیریم.

حجت الاسلام حیدری از وقف به عنوان راهکاری مهم در مقابله و مبارزه با ظلم و بی عدالتی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: با ترویج و گسترش فرهنگ وقف، شاهد تحقق عدالت حقیقی در جامعه دینی خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که انبیاء و اولیای الهی خود در ترویج و نشر فرهنگ وقف در جامعه اسلامی پیشگام بودند، بیان داشت: در دوران غیبت نیز علما و روحانیان در تقویت و همچنین عمل به این سنت حسنه دینی پرچم دار بودند.

وی، وقف را پیوند با سرچشمه حیات دانست و با بیان این که متأسفانه در رژیم سابق مسأله وقف مورد بی توجهی حاکمان وقت قرار می گرفت، ادامه داد: اما با پیروزی انقلاب اسلامی و فتوای تاریخی امام راحل، این سنت حسنه دینی دوباره رونق گرفت.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که کسی که اموال و دارایی های خود را وقف می کند یعنی با خداوند متعال وارد معامله می شود، ادامه داد: اگر ارزش واقعی وقف به خوبی برای عموم مردم تبیین و تشریح شود به طور حتم شاهد گسترش روز افزون این سنت ارزشمند دینی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از دریافت مطالبات اوقاف از برخی ادارات و همچنین مردم، افزود: همه باید تلاش کنند تا نیت واقعی واقف عمل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha