سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مزاحمت بی رحمانه افسر پلیس استرالیایی برای 2 بانوی محجبه خبرساز شد

حوزه/ دوربین لباس افسر پلیس نشان می دهد که او چگونه با رفتاری نژادپرستانه با دو بانوی مسلمان و محجبه برخورد کرده و آنان را به بهانه نداشتن کمربند ایمنی مورد تحقیر و تهدید قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، مسلمانان استرالیا خواستار اخراج افسر پلیسی شدند که با رفتاری نژادپرستانه، دو بانوی مسلمان را به خاطر داشتن حجاب اسلامی متوقف ساخت و برای آن ها مزاحمت ایجاد کرد.

 یک کمیسیون مستقل، مامور پلیس ارشد و همکارش را که دو بانوی مسلمان را مورد برخورد نژادپرستانه قرار داده بود، متهم شناخت.

فیلم دوربین نصب شده بر روی لباس این پاسبان پلیس در پاراماتا، یکی از شهرهای اقماری کلانشهر سدینی در ایالت نیوساوت ولز، نشان می دهد که وی در 20 آوریل، یک راننده را تهدید به دستگیری به خاطر «مشارکت در قتل» می کند.

گفتنی است این ماموران پلیس اتومبیل را تعقیب کردند، زیرا معتقد بودند که پیرزن مسلمانی که شاگرد راننده بوده کمربند ایمنی نبسته، اما بعدها نتوانستند این ادعا را ثابت کنند. ماموران گشت بزرگاه قبل از فعال کردن چراغ و آژیرشان، برای متوقف ساختن بانوی مسلمان راننده و مادرشوهر او، دو چراغ قرمز را رد کردند. آن ها سپس اتومبیل دو بانوی محجبه را متوقف ساخته، آنان را تحقیر کرده و تهدید به بازداشت کردند.

 وقتی که زن سعی داشت وضعیت را توضیح بدهد، وی بدون توجه به سخنان او گفت که به جرم مشارکت در قتل بازداشت می کند.

فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا پیشتر علیه «رفتار هولناک» این افسر با کمیسیون رفتارهای اجرای قانون استرالیا صحبت کرده است. و هم اکنون نیز یک کمپین خواستار برکناری پاسبان از سمت خود شده است و اجتماعات اعتراض آمیز در ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه در پارک پاراما برگزار گردیدند.

پلیس اعلام کرد که از این رویداد آگاهی داشته و تحقیقات در این رابطه انجام می گیرد.

 رتیب جنید ، رئیس فدراسیون اسلامی استرالیا ، روز جمعه گفت که زنان مسلمان در حال حاضر با ارعاب و آزار و اذیت قابل توجه در جامعه روبرو هستند.

دکتر جنید گفت: اینکه افسران پلیس نیز این گونه برخورد نژادپرستانه داشته باشند بی نهایت ناامید کننده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha