جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودکان مسلمان هندی وطن پرستی کمتری نسبت به کودکان هندو ندارند

حوزه/ تحقیقات جدید نشان داد که کودکان مسلمان هندوستان با وجود اینکه امکانات کمتری نسبت به کودکان هندو دارند، اما اعتقادات دینی شان باعث نشده که احساس وطن پرستی کمتری داشته باشند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ummid، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که کودکان مسلمان هندی به دلیل اعتقادات دینی شان، کمتر از کودکان هندو، احساس وطن پرستی نمی کنند.

کودکان شرکت کننده در این نظرسنجی همگی اعضای یک مدرسه خیریه اسلامی با نام زینت بودند و همگی از کودکان کم درآمد  در وادودارا درایالت گجرات هند محسوب می شدند.

محققان از طریق نظرسنجی ها و اقدامات روانشناسی اجتماعی ، روابط و نگرش های صریح و ضمنی 160 کودک مدرسه ای بین 9 تا 16 سال را در وادودارا ، گجرات بررسی کردند.

این یافته ها که در ژورنال «چایلد دولپمند» منتشر شده است همچنین نشان می دهند که کودکان مسلمان به دلیل اعتقادات دینی، ملی گرایی کمتری نداشته، از پیام های ملی گرایی دینی محافظت شده و قادر به تشخیص مسلمان و هندی بودن هستند.

 براساس تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، وقتی این سؤال مطرح می شود که یک هندی واقعی کیست ، فرزندان هندوی این کشور نسبت به همسالان مسلمان خود احتمالاً ایمان خود را به هویت ملی خود بهتر مرتبط می سازند.

مهیشا سرینیواسان، دانشیار روانشانسی در دانشگاه یوسی برکلی در رابطه با این مطالعه نشان داد: نتایج ما نشان می دهد که تا سن 9 سالگی، کودکان هندو، هندی بودن را درونی می کنند و سیاست هایی در هند که هندوها را بر مسلمانان ترجیح می دهند نقش مهمی در این رابطه دارند. با این حال تحقیقات ما نشان دادند که کودکان مسلمان نیز کمتر احساس ملی گرایی ندارند و قادر به تشخیص دین و ملیت هستند.

به کودکانی که 79 نفر از آنها هندو و 81 نفر از آنها مسلمان بودند ، هر کدام یک تست ارتباط ضمنی داده شد که از آنها خواسته شد سریع و سریع کلمات و تصاویر را با هم جفت کنند.

نتایج نشان داد که کودکان هندو تصاویر با کمله «هندو» را با کشورشان و «مسلمان» را با کشورهای خارجی زوج می کنند که نشان می دهد آنها هند را در درجه اول یک کشور هندو می دانند. در مقابل ، کودکان مسلمان نیز به همان سرعت قادر به جفت کردن تصاویر هند با کلمات «هندو» یا «مسلمان» بودند که این نشان می دهد هم هند و هم اسلام را در اولویت قرار می دهند.

گفتنی است هند در حدود 900 میلیون هندو و 200 میلیون مسلمان داشته و مسیحیان ، سیک ها ، بودایی ها ، یهودیان و پیروان دیگر ادیان نیز در این کشو زندگی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha