جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی

مدیرکل امور پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع بانوان پژوهشگر حوزوی یزد جایگاه یزد در پیشبرد اهداف فرهنگ دینی و شیعه را ستود و گفت: جریان جهانی و اثرگذار شیعه در حوزه علمیه جدید توسط آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی در قم ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی ربانی، در جمع بانوان پژوهشگر یزدی با تبریک تأسیس دومرکز پژوهشی بانوان یزدی، اظهار کرد: یزد را از نگاه جغرافیایی اگر بنگریم مثل سایر مناطق دیگر است، ولی وقتی در فرهنگ دینی و نقش آفرینی نگاه می کنیم به آن افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: در صد سال اخیر که شیعه توانست جهانی و اثرگذار شود و نقشه ها و توطئه های دشمنان را که به دنبال کنار زدن دین از جامعه بودند، خنثی کند؛ یک جریان مقدس و مبارکی در حوزه علمیه جدید که صدمین سال تأسیس آن است توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی ایجاد شد.

مدیرکل امور پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور اذعان کرد: یزد نقش بسیار درخشان و متبلوری را در رابطه با خدمت به دین دارد و  دارالعباده و خیمه گاه های تشیع است که نباید کوچکترین سستی در آن ایجاد شود؛ یزد متعلق به جریان های جاهلی و تاریک نیست، بلکه سرای شیعه و خیمه اهل بیت(علیهم السلام)است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی توصیه کرد: بانوان حوزوی یزد به هسته های مطالعاتی توجه کنند و با مطالعات میدانی بشناسند که کجاها جریان های جاهلی تمرکز پیدا می کنند؟ پژوهشگران هم به موقع وارد عمل شوند.

وی خاطر نشان کرد: رفتار حضرت امام خیمنی (ره) در عرصه دشمن شناسی به ما آموخته است که در عرصه فرهنگی چه فعالیتی انجام دهیم و ما به هنگام و به موقع با ایجاد اقدامات پژوهشی یک سری حرکت های هویتی و جریان سازی را روی آن سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل امور پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور یادآور شد: در سال های پیروزی انقلاب که به نام شیعه و حوزه های علمیه شروع شده بود، تمام رنگ و علامت ها به نام دین بود و روزی توده ای ها نزدیک عاشورا اطلاعیه راهپیمایی دادند و امام راحل به موقع اعلامیه دادند که این راهپیمایی برگزار نمی شود و چند روز بعد به نام شیعه برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: این دقت ها را  به عنوان هویت شیعه و هویت دین باید داشته باشیم و گزارش های خوبی از آورده ها و سرمایه هایی که داریم گزارش شود.

وی ادامه داد: اکنون پس از گذشت قریب به ۲۰ سال از تأسیس حوزه علمیه خواهران در کشور دارای سرمایه های بزرگی است و ما نسبت به سرمایه های خودمان اعتنا و توجه کامل کنیم و خودمان را در میدان های رقابت ببریم که نیازمندیم تا هویت و جایگاه خود را بیان کنیم.

وی تأکید کرد: باید در دانشگاه ها با حفظ هویت حوزوی خود فعالیت کنیم. همچنین بانوان حوزوی باید در مراکز پژوهشی وارد شوند و عهده دار برخی مسئولیت ها شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha