پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل پور یکی از برنامه های اداره اوقاف را حمایت از طرح های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: بر اساس سفارش رهبر انقلاب بر توجه به طرح های دانش بنیان و حمایت از آنها، اداره اوقاف این آمادگی را دارد که از این طرح ها حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور صبح امروز در همایش «یاوران وقف» در سالن مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر با تقدیر از واقفان اظهار داشت: در قرآن کریم آیه ای مختص نیامده است، اما آیاتی در باب صدقات جاریه و انفاق وجود دارد که از آنها می توان در خصوص وقف استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به رسالت این سازمان، گفت: سازمان اوقاف متولی مکان ها و موقوفه هایی است که متولی ندارد و آنها را مدیریت و واقف را در اجرای نیات خود کمک می دهد.

وی با اشاره به سیاست های سازمان اوقاف گفت: یکی از سیاست های اوقاف که بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب تعیین شده این است که موقوفاتی که متولی ندارد را در اختیار هیئات امنا و یا افراد امین قرار دهد، به همین جهت سازمان اوقاف می تواند برای هر موقوفه یک امین و یا هیات امنا تعیین نماید.

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه در استان بوشهر این کار شروع شده است گفت: متاسفانه نگاهی که امروز در جامعه به حوزه وقف صورت می گیرد نگاه کاملی نیست و علت آن این است که نتوانسته ایم بحث وقف را برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

وی استان بوشهر را یکی از استان های پرتلاش در عرصه وقف دانست و افزود: کسانی که از موقوفات استفاده می کنند حق وقف را ادا کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به برخی اقدامات اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های اداره اوقاف در سیاست های جدید این است که از اجاره دادی خارج شود و در قالب مشارکت با سرمایه گذاران بتواند فعالیت کند.

حجت الاسلام اسماعیل پور یکی از برنامه های اداره اوقاف را حمایت از طرح های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: بر اساس سفارش رهبر انقلاب بر توجه به طرح های دانش بنیان و حمایت از آنها، اداره اوقاف این آمادگی را دارد که از این طرح ها حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha