چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 870133
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
وقف

حوزه/ باحضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان در همایش «یاوران وقف» از هیئت امنا، خادمین بقاع متبرکه، قاریان و حافظان و واقفین خیراندیش تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، همایش «یاوران وقف» در سالن اجتماعات اداره کل بیمه ایران، دربندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه از هیئت امنا، خادمین بقاع متبرکه، قاریان وحافظان و واقفین خیراندیش تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این جلسه جایگاه وقف را از نظر اسلام نفیس دانست و اظهار کرد: نمی توان کارهای ارزشمند زکات، صدقات، قرض الحسنه را در مقابل وقف مقایسه کرد، وقف صدقه جاریه است.

وی افزود: وقف یک امری است که در کارنامه صاحبش هیچ وقت توقف ایجاد نمی کند و صاحبان وقف جاودان و ماندگار خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: در نگاه به گذشته در زمان رضاخان بدترین دوران وقف بوده که باز هم وقف به عنوان یک درخت تنومند در جامعه اسلامی نقش ایفا کرده است.

وی، وقف را پشتوانه ارزش های دیگر الهی دانست و عنوان کرد: امروز در طرح های سرمایه گذاری واقفان در درون و بیرون سازمان اوقاف می توان کمک بزرگی به رونق تولید کشور کرد.

عبادی زاده اظهار کرد: نیازمند ایجاد کتابخانه تخصصی  وقف در استان هستیم تا دانشجویان و طلاب برای استفاده از پایان نامه ها  و مقالات خود در خصوص وقف تشویق وترخیب بیشتری شوند.

وی افزود: پایگاه بین مردم و وقف ایجاد شود تا بصیرت و آگاهی جامعه نسبت به پدیده وقف بالاتر برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha