جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه اهل سنت قروه

حوزه/ امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه امروز اسلام آمریکایی مصیبت و آسیبی برای جهان اسلام شده است، تاکید کرد: اسلام‌هراسی که امروز سراسر جهان را فرا گرفته همه نشات از همین اسلام آمریکایی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا هاشم نوری پیش از ظهر امروز در همایش «نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی تکفیری و راهکارهای مقابله با آن» که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به صراحت فرموده است که یهود و نصارا چکیده استکبار جهانی هستند.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: امروز تمام فتنه ها و آشوب ها در جهان به ویژه در بین مسلمین زیر سر صهیونیسم است و برنامه ها و توطئه های بسیاری علیه مسلمانان دارند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: خداوند متعال در قرآن به مسلمانان می‌فرماید که با نصارا و یهودیت دوست نشوید چون آنها با هم دوست و نسبت به امت اسلامی دشمن هستند.

ماموستا نوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در قرآن آمده است که اگر مسلمانی با یهودی یا نصارا دوستی داشته باشد، خود نیز در زمره مستکبرین خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: امام خمینی (ره) 40 سال پیش به صراحت فرمودند اسلام آمریکایی که امروز متوجه فرمایش این بزرگ مرد تاریخ می شویم و به چهره پلید آمریکا پی می بریم.

ماموستا نوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز اسلام آمریکایی مصیبت و آسیبی برای جهان اسلام شده است، تاکید کرد: اسلام‌هراسی که امروز سراسر جهان را فرا گرفته همه نشات از همین اسلام آمریکایی می باشد.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: جریان‌های تکفیری به نام داعش، وهابیت، سلفیت که سلاح آمریکایی و اسرائیلی در دست دارند و مجروحانشان در آمریکا و اسرائیل مداوا می‌شود، پشتوانه آنها را نمایان ساخته است.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود بیان کرد: جالب اینجاست کسانی که به نام اسلام خون مسلمانان را به این راحتی بر زمین می ریزند تاکنون حتی یک تیر را به سمت رژیم اسرائیل شلیک نکرده اند که این خود جای سئوال دارد.

ماموستا نوری بیان داشت: تنها با وحدت و انسجام در جهان اسلام می توان در مقابل جریان های تکفیری و افراطی ایستاد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این امر مهم تاکیدات فراوانی دارند.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: امروز رهبریت واحد نیاز اصلی و حیاتی جهان اسلام است و باید برای رسیدن به این مهم باید اتاق فکر تشکیل دهیم تا تفرقه و توطئه از جهان اسلام رخت ببندد.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود اظهار داشت: جریان های سلفی و وهابی از برخی واژه‌ها سوءاستفاده می‌کنند و با بکارگیری کلماتی مانند توحید و جهاد به دنبال این هستند که مسلمانان را از اسلام خارج سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha