جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 870170
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
وزیر خارجه بحرین

حوزه/ سخنان مداخله جویانه وزیر امور خارجه آل خلیفه با انتقاد شدید مسئولان تونس و لیبی روبرو شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه وزارت خارجه لیبی از آمدن نام لیبی در سخنان خالد بن احمد وزیر امور خارجه بحرین در سخنان مطبوعاتی وی انتقاد کرد.

وی در این سخنرانی علاوه بر حمله به لیبی به خاطر رابطه این کشور با قطر، به انتخابات و دموکراسی در تونس نیز حمله کرده و آن را تضعیف کرده است.

وزارت خارجه لیبی در ادامه بر ادامه روابط خود با قطر و توسعه این روابط بر اساس همکاری و رعایت منافع طرفین تاکید کرد و گفت: لیبی حق دارد با هر کشوری بر اساس منافع ملت خود رابطه داشته باشد و ما از حکومت بحرین انتظار داریم از دولت لیبی حمایت کند.

از سوی دیگر خانم لطیفه الحباشی رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان تونس نیز ضمن ابراز مخالفت با سخنان وزیر امور خارجه بحرین گفت: ملت تونس از طریق انتخابات پارلمان و ریاست جمهوری اخیر ثابت کردند که تونس کشوری مستقل است.

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضة نیز سخنان وزیر خارجه بحرین را تلاش وی برای ضربه زدن به انتخابات تونس قلمداد کرد و گفت: انتخابات تونس بازیچه ای به دست هیچ کس نیست و نتایج آن نیز مانند روال رایج در برخی کشورهای عربی نتیجه ای مورد انتظار نبود.

وی در ادامه آل خلیفه را به تلاش برای تضعیف دموکراسی در تونس متهم کرد و این نظام را به پرداختن به امور کشور خود و ترک دخالت در امور تونس دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha