شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ریشه عفاف و حجاب حیا است، گفت: بر این اساس تقویت حیا زمینه‌ساز رویش عفاف و به نمایش گذاشتن حجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر به بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، اظهار کرد: نکته اساسی در این زمینه آن است که بدانیم ریشه عفاف و حجاب، حیا است.

وی افزود: اصل و اساس عفاف و حجاب، حیا است؛ بر این اساس اگر حیا این صفت نفسانی در انسان‌ها تقویت و رشد پیدا کند به خودی خود عفاف رویش پیدا می‌کند و حجاب به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ریشه عفاف و حجاب حیا است، گفت: بر این اساس تقویت حیا زمینه‌ساز رویش عفاف و به نمایش گذاشتن حجاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حیا منشأ بسیاری از ارزش‌ها و فضایل در جامعه دینی است؛ ازاین‌رو باید این موضوع به‌صورت اساسی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر صفت حیا را در نهاد انسان‌ها نهادینه کنیم همچون بذری بارور می‌شود و رشد می‌کند.

وی به سه اصل اساسی و اولویت‌دار در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: اولاً حیا، ثانیاً عفاف و ثالثاً حجاب جزء سه رکن اساسی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید در بحث حیا، عفاف و حجاب ریشه‌ها را شناسایی کنیم و به‌صورت کلیدی، ریشه‌ای و اساسی به آن بپردازیم که یکی از ریشه‌های اساسی عفاف و حجاب خانواده‌ها هستند.

وی به اولویت‌بندی مؤلفه‌های اساسی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در جامعه الگوهای بدلی به جای الگوهای واقعی مطرح هستند که این امر یکی از آسیب‌های بزرگ بوده و عامل تبلیغ بدحجابی در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha